تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۸۱۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محفوظی:

نقش دست‌های پشت پرده در خواب کالا‌ها در گمرکات/ مُر قانون اجرا شود

‌می‌متالز - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی معتقد است در زمینه معطلی بیش از اندازه کالا در گمرکات مشکل قانونی نداریم.

به گزارش می‌متالز، سید مجتبی محفوظی، با اشاره به ماندگاری بیش از اندازه محصولات و کالا‌ها در گمرکات و آسیب شناسی این موضوع، گفت: به اصطلاح خواب بیش از اندازه کالا‌ها در گمرکات به نوعی به تنگ نظری برخی مسئولین معطوف می‌شود. به واقع کالایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شود، مبدا مشخصی داشته و شیوه تهیه ارز آن تعیین تکلیف شده است، اما با وجود این شرایط کالا در گمرکات معطل می‌ماند!

این نماینده مجلس با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده و مافیا در این بخش تاکید کرد: سود و منفعت این مافیا در این است که این کالا در گمرکات معطل بمانند.

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه در زمینه معطلی بیش از اندازه کالا در گمرکات مشکل قانونی نداریم، بیان کرد: ما حتی در بسیاری از بخش‌ها با تورم قانون مواجه هستیم بنابراین قوانین در بسیاری از بخش‌ها زیاد بوده و، اما مجری کم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمینه مشکل معطلی کالا‌ها در گمرکات مُر قانون اجرایی نمی‌شود، ادامه داد: واردکننده در این بخش تقصیری بر گردن ندارد و بیشتر اهمال کاری‌ها بر عهده مسئولین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته درصد اندکی از افراد هم ابتدا کالای خود را به گمرک رسانده و پس از آن به دنبال اخذ مجوزات قانونی می‌روند تا مسئولین را در عمل انجام شده قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر بار یک کالایی بدون مجوز در گمرک یکی از کشور‌های همجوار ما توقف کند این گمرک یا به صاحبان کالا مجوز داده و یا به او می‌گوید که باید کالای خود را بازگرداند. اما ما مجوز نمی‌دهیم و کالا را به عنوان قاچاق مصادره می‌کنیم و این درست نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده