تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۱۸۱۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازار آگهی فروش لاستیک داغ شد

‌می‌متالز - نمایندگی‌های فروش لاستیک مدعی هستند لاستیکی در اختیار آن‌ها نیست و مشتری باید منتظر تحویل کارخانه باشد. در عین حال خرید اینترنتی لاستیک هم چند روزی است که مختل شده است.

به گزارش می‌متالز، در پی توقف عرضه لاستیک دولتی در سایت‌های رسمی فروش طی هفته‌های گذشته، شاهد رشد قیمت این محصول در بازار بودیم و در مراکز عرضه حضوری لاستیک دولتی هم شاهد صف‌های طولانی هستیم.

همچنین با وجود کمبود و رشد قیمت لاستیک در بازار، شاهد داغ شدن بازار آگهی فروش لاستیک در فضای مجازی هستیم که با قیمت‌های بالا و عجیب و غریب و رشد ۱۰۰ درصدی قیمت نسبت به لاستیک دولتی عرضه می‌شود.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، درباره کمبود لاستیک خودرو در شهر‌ها گفت: لاستیک‌ها تاریخ تولید دارند و نگهداری آن‌ها از ارزششان می‌کاهد، لذا احتکار لاستیک را قبول نداریم

اعتماد نوشت: «۶ ماه از وعده ‎وزارت صمت برای ساماندهی بازار لاستیک می‌گذرد، اما صف‌های طولانی برای دریافت تایر خودرو با قیمت مصوب هر روز طولانی‌تر می‌شود. متقاضیان برای دریافت لاستیک در سایت‌های مرتبط ثبت‌نام هم می‌کنند.»

درحالی مسوولان وزارت صمت خود را مشغول برگزاری جلسات بی حاصل کرده و حاضر به پاسخگویی نیستند که توقف عرضه لاستیک دولتی باعث شده، بازار این محصول با رشد قیمت روبرو شود و خریداران بلاتکلیف در بازار امکان خرید تایر نداشته باشند.

نمایندگی‌های فروش لاستیک مدعی هستند لاستیکی در اختیار آن‌ها نیست و مشتری باید منتظر تحویل کارخانه باشد. در عین حال خرید اینترنتی لاستیک هم چند روزی است که مختل شده است.

در طول چند روز اخیر لاستیک‌های سواری رشد قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده‌اند به نحوی که لاستیک سمندی به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژویی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پرایدی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

تسنیم نوشته؛ تماس‌های مکرر خبرنگار ما با مسوولان امر در وزارت صمت برای پاسخگویی درباره دلایل وضع نابهنجار بازار لاستیک تاکنون بی‌نتیجه مانده و حضور در جلسات را برای عدم پاسخگویی بهانه می‌کنند.

تفاوت قیمت لاستیک دولتی و بازار آزاد بهانه‌ای شده است تا کلاهبرداران از این فرصت استفاده کنند و سایت‌هایی را با ادعای فروش اینترنتی لاستیک دولتی در فضای مجازی ایجاد کنند و با وعده‌های عرضه فروش لاستیک‌های احتکار شده به نرخ دولتی و یا سوءاستفاده از شرکت‌های تولید کننده لاستیک و بردن نام آن‌ها مردم را فریب دهند.

در این سایت‌ها قیمت لحظه‌ای لاستیک‌های دولتی چندین شرکت با نرخ دولتی اعلام می‌شود و محدودیتی در تعداد و انواع لاستیک‌ها وجود ندارد. این سایت‌های کلاهبردار با همین نام کانال‌هایی در شبکه‌های مجازی راه اندازی کرده‌اند که در آن به تبلیغ لاستیک‌های دولتی با قیمت پایین‌تر از کارخانه و قیمتی کاذب می‌پردازند.

در مقابل سایت‌های مجازی، شرکت‌های تایرساز داخلی فروش اینترنتی محصولات خود با قیمت مصوب دولتی آغاز کرده‌اند تا لاستیک‌ها با قیمت مصوب دولتی مستقیماً به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

متقاضیان برای خرید لاستیک‌های دولتی می‌توانند با مراجعه به سایت فروش شرکت‌های رسمی تایر سازی، برای خرید با قیمت کمتر از نمایندگی‌ها و بازار و بدون واسطه اقدام کنند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده