تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۸۳۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه اقتصادی کشور در گرو بازار سرمایه‌ای قدرتمند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لازمه توسعه اقتصاد هر کشوری، بورسی قدرتمند است، بیان کرد: برای داشتن یک اقتصاد پویا و شفاف باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌‎ها در بازار سرمایه ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا شریعتی اندراتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گستردگی اقتصاد در همه کشور‌های دنیا و عرصه‌های جدیدی که در این حوزه وجود دارد، ضرورت توسعه بازار سرمایه و بهره مندی از این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

نماینده مردم مازندران (بهشهر) با تاکید به اینکه لازمه توسعه اقتصاد هر کشوری، بورسی قدرتمند است، افزود: خوشبختانه کشور به طور جدی برای تامین مالی پروژه‌های مهم و ملی خود در بخش‌های مختلف به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است و زمینه اعتمادسازی مردم نسبت به این بازار هم فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای داشتن یک اقتصاد پویا و شفاف باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌ها در بازار سرمایه ایجاد شود، عنوان کرد: تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران اقتصادی باید زمینه و فضای لازم برای بهبودبخشی فعالیت‌ها، سرمایه گذاری‌ها و همچنین تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه را فراهم کنند.

شریعتی اظهار کرد: تمامی کشور‌های توسعه یافته دنیا، سال‌ها قبل بازار سرمایه خود را تقویت کرده‌اند تا دچار ضرر و زیان‌های ناشی از برخی تصمیمات نشوند. خوشبختانه این امر در کشور ما به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و لازمه داشتن بازار سرمایه‌ای قوی، برخورداری از دانش و آگاهی لازم در این حوزه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس باید از دانش و آگاهی لازم برخوردار شوند که نقش دانشگاه‌ها و رسانه ملی برای این آگاهی‌بخشی بسیار مهم است. البته سازمان بورس هم در عصر جدید و گستردگی فضای مجازی، نقش محوری برای ارتقای دانش سرمایه‌گذاران و سهامداران دارد و با استفاده از روش‌های جدید می‌تواند کسب و کار‌ها را در این حوزه ساماندهی کند.

وی در پایان گفت: مردم باید بورس را به عنوان جایگاه مطمئن و نقطه اتکای سرمایه‌های خود احساس کنند و سازمان بورس و اوراق بهادار باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای ایجاد فضای امنی برای سرمایه‌گذاران خرد و کلان استفاده کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده