تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۳۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۳۱۸۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جدیدترین تحولات در بازار جهانی روی

می متالز - در روز جمعه 19 مارس پس از آن که خریداران روی در اوایل هفته جاری با سیاست تعدیل قیمت سهام روی در بورس را پیش گرفته بودند؛ قیمت سهام روی در شمال اروپا افزایش یافت، بازارهای اصلی در دنیا تقریبا در ثبات بودند به جز بازار هند به دلیل افزایش موقت عرضه در ایران ، شاهد چند مورد افت قیمت بود.
جدیدترین تحولات در بازار جهانی روی

به گزارش می متالز به نقل از معدن 24، افزایش موقت عرضه در ایران ، شاهد چند مورد افت قیمت بود.

  • خریداران روی در شمال اروپا در بازار سهام آن در هفته ی گذشته بسیار فعال بودند که همین باعث افزایش قیمت سهام آن شد.
  • قیمت روی در چین به علت مشکلات صادرات آن کشور بی ثبات است ، اما در بقیه قسمت های آسیا دارای ثبات بود.
  • قیمت سهام سرب هند به دلیل تعطیلات سال جدید در ایران، همچنان در حال کاهش است.
  • فعالین بازار ایالات متحده امیدوارند که تقاضا در سه ماهه دوم سال افزایش یابد.

سهام فلز قلع در فاکس روتردام به ارزش 105-117 دلار در هر تن در روز سه شنبه، در مقایسه با 100-117 دلار در هر تن در هفته گذشته افزایش یافته است.
سهام آنتورپ در پایان هفته به 105 تا 117 دلار در هر تن افزایش یافت و با چندین قطعه در محدوده جدید معامله شد.
یکی از تاجران گفت:”از جمعه گذشته، ما درخواستهای زیادی را برای بارگیری کشتی ها برای این فلزات دریافت کرده ایم که نشان دهنده ی افزایش سطح معاملات است. خریداران مدت زمان زیادی را برای این موقعیت صبر کرده بودند. وقت آن رسیده است که آنها فعالانه وارد بازار شوند”
قیمت سهام فلز روی در بورس لندن در روز جمعه 15 مارس و دوشنبه 18 مارس در حدود 2780 دلار در هر تن کاهش یافت. اما در روز چهارشنبه، قیمت آن افزایش یافت و در قیمت 2،810 دلار برای هر تن معامله شد.
یک منبع تجاری افزود: “بخشی از سختی معامله ممکن است به دلیل تاخیر تحویل از نامیبیا باشد، اما نباید آن را عامل کلیدی در نظر بگیریم.”
Fastmarkets قبلا گزارش کرده بود که تعلیق پنج هفته ای پالایشگاه اسکورپیون روی در نامیبیا در 22 فوریه باعث به تاخیر افتادن یک ماه برای حمل و نقل در اروپا می شود.
در همین حال، عقب نشینی در بازار بورس سه ماهه LME ادامه دار است – از روز چهارشنبه، قیمت سهام آن در بازار بورس 32 دلار به ازای هر تن آن بود.
تنها 25 تن از فلزاتی که سهام آنها در LME و 125 تن در روتردام وجود دارد، تضمین شده هستند و در انبارها وجود دارند، هرچند شرکت کنندگان در بازار فیدبک کافی مثبت را گزارش می دهند.
یکی دیگر از تاجران گفت :” سهام ها به اندازه ی کافی در بازار بورس عرضه شده اند ، و بارگیری کافی از Boliden و Nyrstar وجود دارد”.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده