تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۱۸۷۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: هدف ما در فولاد مبارکه انسان‌سازی برای ساخت یک ایران آباد است، ایران را با فولاد ایران می‌سازیم و معتقد به جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: واحد اول گازی نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف است و بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات این نیروگاه بومی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان خطه حماسه‌ها است، افزود: اصفهان با ۲۴ هزار شهید ۱۰ درصد از شهدای کشور را در دفاع مقدس تقدیم کرده است و در همه عرصه‌ها جوانان این استان پیشتاز هستند.

طیب‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه با تولید حدود ۴۵ درصد فولاد کشور قطب تولید فولاد ایران است، گفت: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد صنعتی پس از انقلاب اسلامی مفتخر است به عنوان مولود انقلاب طرح‌های توسعه‌ای خود را همواره با نام شهدا افتتاح کند. این افتتاح‌ها فتح خرمشهری دیگر در صنعت است

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه امروز نیروگاه فولاد مبارکه به نام شهید حاج احمد کاظمی به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در سالرزو شهادت شهید «جهان آرا» به یاد جمله خرمشهر‌ها در پیش است، می‌افتیم این افتتاح‌ها فتح خرمشهری دیگر در صنعت است و امیدواریم با افتتاح این نیروگاه شاهد قطعی برق در بخش صنعت و خانگی نباشیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا در شرایط تحریمی و رکود جهانی در این صنعت و با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، به اندازه تولید برخی از کشور‌های جهان تولید فولاد دارد.

طیب‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه به اندازه کشور‌های عربستان، اتریش، استرالیا و مالزی فولاد تولید دارد، تصریح کرد: نقش فولاد مبارکه در دهم شدن ایران در تولید فولاد در جهان غیرقابل انکار است، در حالی که قبل از انقلاب کشورمان یک میلیون تن تولید فولاد داشت، امروز بالغ بر ۳۰ میلیون تن تولید فولاد دارد و ظرفیت تولید ۴۶ میلیون تن امروز پابرجاست. امروز در صنعت فولاد به قله‌ها نزدیک می‌شویم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با تأکید بر اینکه امروز در صنعت فولاد به قله‌ها نزدیک می‌شویم، بیان کرد: برای رسیدن به جایگاه هفتم جهان مسیر زیادی نداریم، اگر تابستان و زمستان سال گذشته قطعی گاز و برق نداشتیم رتبه هفتم جهان را نیز پشت سر گذاشته بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر در کشور موشک نقطه زن داریم در مقابل آن تولید فولاد ضد زنگ که سال گذشته موفق به تولید آن شدیم به مثابه تولید یک محصول راهبردی در صنعت دنیا است، محصولی که تولید آن در اختیار کشور‌های انگشت شماری است.

طیب‌نیا ادامه داد: در حالی ورق فولادی برای تولید لوله‌های انتقال گاز ترش تولید کردیم که دشمنان به خیال خام خودشان فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند پروژه‌های نفت و گاز کشور را متوقف کنند. فولاد مبارکه مورد بزرگ‌ترین حمله سایبری صنعت در دنیا قرار گرفت.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: زمانی که دشمنان از تحریم جواب نگرفتند سال گذشته فولاد مبارکه را مورد بزرگ‌ترین حمله سایبری صنعت در دنیا قرار دادند و از ۱۴ ماه قبل این حمله طراحی شده بود و در کمتر از ۳۶ ساعت با ابتکاراتی که برای اولین بار در کشور صورت می‌گرفت، جریان تولید برقرار شد.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه مشکلاتش را همیشه با نگاه درون‌زا برطرف کرده است و سعی کرده خودکفا باشد، تصریح کرد: امروز این صنعت با بومی‌سازی ۱۰۰ هزار قطعه و مواد مصرفی به بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی رسیده و داخلی‌سازی ۹۸ درصدی برای ما آرمان است.

طیب‎نیا با بیان اینکه امروز ما نه تنها تولید داخلی می‌کنیم بلکه جای آن‌ها را در بسیاری از بازار‌های دنیا در زنجیره فولاد خواهیم گرفت، گفت: دشمن می‌داند توقف فولاد مبارکه یعنی توقف امید، صنعت و توقف امید مردمی که در بورس سرمایه‌گذار هستند. صنعت فولاد مبارکه یک صنعت صنعت‌ساز است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: امروز صنایع ما از خودروسازی، کشتی‌سازی تا لوازم خانگی و کنسروسازی وابسته به محصول فولاد مبارکه هستد، صنعت فولاد مبارکه یک صنعت صنعت‌ساز است.

وی با بیان اینکه بر مبنای نظریه حضرت امام (ره) باید صنعت انسان‌ساز باشد، خاطرنشان کرد: هدف ما در فولاد مبارکه انسان‌سازی برای ساخت یک ایران آباد است، ایران را با فولاد ایران می‌سازیم و معتقد جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده