تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۸۹۱۹
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بازار قراضه ترکیه در سکوت

‌می‌متالز - بازار ضایعات آهنی ترکیه در هفته گذشته شاهد فعالیت محدود بود. در حالی که نوساناتی در قیمت قراضه وجود داشت، روند کلی نامشخص باقی ماند و خریداران و فروشندگان رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ کردند. کاهش مداوم لیر و تأثیر قیمت بیلت روسیه به عدم اطمینان در بازار کمک کرد و نگرانی در مورد افزایش قریب الوقوع قیمت انرژی بر نگرانی بازار افزوده است.

به گزارش می‌متالز، فولادسازان ترکیه تقاضای ضعیفی برای محصولات تمام شده فولادی داشتند و بنابراین تقاضای قراضه محدود شد. کارخانه‌ها خرید بیلت را با توجه به قیمت‌های فعلی قراضه سودآورتر می‌دانند. تولیدکنندگان به دلیل هزینه‌های بالا و حاشیه سود ناچیز نمی‌توانند قیمت میلگرد خود را پایین‌تر بیاورند همین امر منجر به توقف فعالیت بازار شده است.

قراضه سنگین ۲۰-۸۰ حدود ۳۷۴ تا ۳۷۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه است. از طرفی بیلت روسیه ۵۲۰ دلار هر تن سی اف آر است و میلگرد صادراتی ترکیه ۵۶۵ تا ۵۷۰ دلار هر تن فوب می‌باشد.

شرایط بازار، تحت تأثیر عوارض صادراتی روسیه، نرخ بهره و ترجیحات مصرف کننده ها، نامشخص است. فعالان بازار این عوامل را از نزدیک رصد می‌کنند تا تأثیر آن بر قیمت قراضه و روند بازار روشن شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده