تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۳۱۹۰۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز صادرات جهانی فولاد

‌می‌متالز - داده‌های استیل مینت نشان می‌دهد که ۱۰ صادرکننده برتر فولاد جهان در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ شاهد افزایش متوسط ۴ درصدی در حجم صادرات خود بوده‌اند. صادرات فولاد در این دوره به ۱۵۰ میلیون تن در مقابل ۱۴۴ میلیون تن ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، علاوه بر این، شش کشور از ۱۰ صادرکننده برتر در این دوره افت سالانه در آمار خود داشتند. شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲، ۱۰ کشور برتر با مجموع ۲۰۶ میلیون تن، ۷۲ درصد از کل سبد تجارت جهانی فولاد را به خود اختصاص دادند.

چین طبق معمول در دوره مورد بررسی با ۵۹ میلیون تن در صدر جدول قرار گرفت. ژاپن (۲۰ میلیون تن)، کره (۱۷ میلیون تن)، آلمان (۱۳ میلیون تن) و ایتالیا با (۹ میلیون تن) پنج صادرکننده برتر فولاد بودند. هند از جایگاه هشتم در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به جایگاه نهم سقوط کرد. ترکیه هم با بیش از ۴۰ درصد شدیدترین کاهش در صادرات را تجربه کرد.

با اعمال اقدامات حمایتی و تحریم‌ها در سراسر جهان غرب، صادرات فولاد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا تخصیص سهمیه‌ها را برای محافظت از کارخانه‌های خود محدود می‌کند. علاوه بر آن، قیمت‌های بالای انرژی و تورم امری عادی خواهد بود، حتی اگر از اوج خود که در سال گذشته مشاهده شد، خارج شده باشد. بنابراین، فولادسازان دنیا در میان مدت و بلندمدت با سه چالش هزینه‌های تولید بالا، تقاضای ضعیف جهانی و ابزار‌های حمایتی مواجه خواهند شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده