تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۱۹۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارنامه اوراق مبتنی بر کالا در هفته نخست مهر

۶.۳ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

‌می‌متالز - بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۷ مهر میزبان معامله ۶ میلیون و ۳۱۴ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان بود. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش می‌متالز، ۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و یک ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۲۸۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۳ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش ۱۵۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۲۱۲ هزار و ۲۰۵ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۶۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان را ثبت کرد.

سیمان با ثبت معامله ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۵.۶ میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات ۳۳۳ هزار و ۱۹ گواهی سپرده زعفران ۱۵.۴ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۴۵ هزار و ۳۲۷ گواهی سپرده شیشه نیز ۴۲.۸ میلیارد تومان شد.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه این بازار نیز با ثبت ۵ هزار و ۳۵۰ گواهی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان حجم قابل توجهی را در سه روز به ثبت رساند.

۶.۳ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده