تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۱۹۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت ازکی سرمایه مطرح کرد؛

تسریع و تسهیل روند مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در بازار سرمایه

‌می‌متالز - رضا خانکی گفت: در بازار سرمایه به سبب وجود برخی از ابزار‌ها و زیرساخت‌ها طیف وسیعی از سهامداران وجود دارند که این امر می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای تسریع در روند تامین مالی برای شرکت فراهم کند.

به گزارش می‌متالز، رضا خانکی مدیرعامل شرکت ازکی سرمایه در خصوص مزیت تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار سرمایه مکانیزم‌های افزایش سرمایه را تسهیل و تسریع می‌کند، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به بازار سهام می‌توانند با وثیقه سهام خود از طریق بانک‌ها یا انتشار اوراق تامین مالی کنند.

او افزد: در بازار سرمایه به سبب وجود برخی از ابزار‌ها و زیرساخت‌ها طیف وسیعی از سهامداران وجود دارند که این امر می‌تواند زمینه بسیار مناسبی به جهت تسریع در روند تامین مالی برای شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت ازکی سرمایه در خصوص مزایای راه‌اندازی بازار تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بازارتخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان بهتر است به سمت شرکت‌های IT محور حرکت کند و بازاری همانند بورس نزدک شکل گیرد تا سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتال هستند در آن بازار حضور یابند.

خانکی در پایان در وظایف سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مطرح کرد: سازمان بورس ضمن تسریع فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در فرابورس می‌بایست روند تامین مالی آن‌ها از طریق کانال بدهی را تسهیل بخشد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز باید بر بحث ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود و استاندارد‌های حسابرسی مربوط به آن تاکید کند تا طبقه سرمایه آن‌ها شفاف‌تر شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده