تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۹۹۸۳
سرویس خبر : انرژی

صعود خیره کننده نفت متوقف شد

‌می‌متالز - قیمت نفت پس از رشد بیش از چهار درصدی در معاملات روز گذشته، با احتیاط سرمایه‌گذاران که اختلالات احتمالی عرضه را در بحبوحه درگیری در اراضی اشغالی فلسطین زیرنظر دارند، روز سه‌شنبه کاهش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه، در پی درگیری میان مبارزان مقاومت فلسطین و نیرو‌های رژیم صهیونیستی که نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را برانگیخت، بیش از سه دلار و ۵۰ سنت افزایش داشتند. حماس شنبه هفته جاری، بزرگترین حمله مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته را آغاز کرد و با موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، درگیری‌ها در شب دوشنبه ادامه یافت.

تحلیلگر موسسه مالی «آی ان جی» در یادداشتی اعلام کرد: همچنان ابهامات زیادی در بازار‌ها پس از حملات در اراضی اشغالی فلسطین وجود دارد.

در حالی که رژیم صهیونیستی، نفت بسیار اندکی تولید می‌کند، اما بازار‌ها نگران تشدید درگیری و آسیب دیدن عرضه نفت خاورمیانه هستند که باعث بدتر شدن کمبود عرضه تا پایان سال ۲۰۲۳ می‌شود.

به گفته منابع آگاه، بندر عسقلان رژیم صهیونیستی و پایانه‌های نفتی آن در پی درگیری‌ها، بسته شدند.

بر اساس گزارش ایسنا، ویویک دیهار، تحلیلگر انرژی شرکت سی بی ای، اظهار کرد: ما همچنان بر این باوریم که نفت برنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، بین ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه تثبیت خواهد شد و تحولات اخیر اراضی اشغالی فلسطین، ریسک صعود نفت به ۱۰۰ دلار و بالاتر از آن را افزایش داده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده