تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۲۰۲۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

خروج نهاد‌های مالی با سابقه از وضعیت ایستایی با تاسیس نهاد‌های مالی جدید

‌می‌متالز - احمد اشتیاقی گفت: تشکیل نهاد‌های مالی جدید می‌تواند به مرور موجب خروج نهاد‌های مالی با سابقه از وضعیت ایستایی شود.

به گزارش می‌متالز، احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مزیت تسریع در روند اعطای مجوز به منظور تاسیس نهاد‌های مالی از سوی سازمان بورس، اظهار کرد: باتوجه به اینکه پس از گذشته ۱۳ سال، انحصار صدور مجوز در حوزه کارگزاری شکسته شد و ۱۰ کارگزار توانستند مجوز تاسیس و فعالیت بگیرند خود این مساله نشان از توسعه بازار دارد.

او افزود: در حال حاضر باتوجه به ورود سرمایه‌گذاران جدید و جوان به معامله در بازار سهام، گسترش نهاد‌های مالی می‌تواند موجب ارتقا ایده‌های نو، افزایش رقابت، توسعه معاملات و بهبود زیر ساخت‌ها شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تشکیل نهاد‌های مالی جدید می‌تواند به مرور موجب خروج نهاد‌های مالی با سابقه از وضعیت ایستایی شود.

اشتیاقی در ادامه گفت: سازمان بورس در کنار تسهیل اعطای مجوز به نهاد‌های مالی می‌بایست اقدامات نظارتی و بررسی‌های خود را ارتقا دهد، زیرا در غیر این صورت شاهد رقابت‌های ناسالم، زیان و ناهنجاری‌های متعدد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: با افزایش نهاد‌های مالی باید زیرساخت‌ها به لحاظ پایش کمی و کیفی این نهاد‌ها فراهم شود، زیرا تنها در این شرایط است که ازدیاد آن‌ها توجیه منطقی خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده