تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۲۰۴۱۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه صادراتی سنگ کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از راه اندازی نمایشگاه دائمی و پایانه صادراتی سنگ کشور در شهرستان محلات تاپایان سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، درحاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات اظهار کرد: توجه به صادرات می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

علی جودکی با اشاره به بازار ۳۷ میلیارد دلاری صنعت سنگ جهانی، افزود: سهم ایران درحال حاضر از این بازار نزدیک به ۲۰۰میلیون دلار می‌باشد.

جودکی از دو برنامه ریزی کوتاه مدت ومیان مدت نام برد وافزود درکوتاه مدت با دائمی شدن نمایشگاه سنگ و ایجاد پایانه صادراتی درشهر نیم ور محلات رقم صادرات تا دوبرابر رقم فعلی یعنی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. ودرمیان مدت نیز با تسهیل وحمایت از سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این صنعت رقم صادرات تا ۲میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

علی جودکی که ریاست میز سنگ کشور را نیز عهده داراست بااشاره به ظرفیت‌های استخراج و فرآوری درسطح کشورگفت: درحال حاضر بیش از ۲هزار واحد استخراج و فناوری سنگ درکشور وجود دارد که از این میزان ۸۰۰ واحد به صورت فعال درحال تولید هستند.

محمد جمال عباسی مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات تعداد واحد‌های فرآوری سنگ دراین شهرستان را ۳۰۰واحد اعلام کرد که۱۸ درصد ظرفیت کشور معادل ۲۲میلیون مترمربع سنگ‌های تزئینی درآن‌ها فرآوری می‌شود.

حسین سروش رئیس انجمن سنگ شهرستان محلات بااشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش سنگ در کشور سهم نیم درصدی ایران از بازار این محصول ارزشمند را ناکافی دانست وخواستار توجه ویژه به این بخش با تسهیل در قوانین، حمایت از سرمایه گزاری، نوسازی خطوط تولید وبهره مندی از تکنولوژی‌های نوین در استخراج وفرآوری سنگ شد.

سروش ظرفیت تولید استخراج شهرستان محلات را ۲میلیون تن اعلام کرد وایجاد پایانه صادراتی سنگ دراین شهرستان را گام مهمی در جهت تسهیل و افزایش صادرات این محصول دانست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما اراک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده