تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۲۰۶۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات برگزاری دهمین نمایشگاه کیش اینوکس/ ۱۱ تفاهم نامه با ۱۱ کشور حوزه خلیج فارس امضا شد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به دلیل داشتن مزیت‌های رقابتی مانند گردشگری، کیش را برای برگزاری اینوکس انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گفت: این نمایشگاه در ۲۳ هزار متر مربع با حضور ۲۰۰ شرکت برگزار می‌شود و در این نمایشگاه فین‌تک‌ها و نهاد‌های مالی حضور فعال دارند، این نمایشگاه ترکیبی از خدماتی است که نهاد‌های مالی مختلف ارائه می‌کنند.

سرهنگی بیان داشت: همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری در این نمایشگاه معرفی می‌شود و مناطق آزاد در این نمایشگاه فعال هستند و شرکت‌های سرمایه گذاری می‌توانند در پروژه‌های مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش تصریح کرد: اهداف دیگر این رویداد برررسی‌آخرین دستاورد‌های صنعت مالی، ارتباط میان نهاد‌های مالی و شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و حضور پررنگ سه ضلع حاکمیت، نخبگان و فعالی اقتصادی و مالی و صاحبنظران علمی بازار سرمایه است.

وی اظهار کرد: این مثلث، ارتباط حاکمیت و بخش خصوصی را تقویت می‌کند و باعث تسهیل امور در روند قانون‌گذاری در بازار‌های مالی می‌شود. ضلع دوم این مثلث، ارتباط دولت و نخبگان علمی است که باعث می‌شود حاکمیت درتصمیم‌گیری از تخصص علمی‌برخوردار باشد. ضلع سوم نیز باعث ارتباط میان بخص خصوصی و نهاد‌های مالی است.

سرهنگی تصریح کرد: این نمایشگاه یک دوره فشرده ارتقای توانمندی ٣ روزه است که دستاورد‌های دیگری دارد که به آن اشاره شد. در منطقه آزاد کیش تلاش شد که تمامی انتظارات فعالان بازار سرمایه برآورده شود. ضمن اینکه منطقه کیش آماده خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان است.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش در ادامه اظهار کرد: یکی‌از نکات بسیار مهم این است که چرا این رویداد در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود؟ این منطقه مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر مناطق دارد که باعث شده این جزیره انتخاب شود. مورد اول، مزیت گردشگری است که منطقه آزاد کیش از آن برخوردار است. مورد دوم، خدماتی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این جزیره ارائه می‌شود. مورد سوم، صنعت نفت و پتروشیمی و مزیت آخر هم قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد برای صنایع از جمله صنعت مالی است.

سرهنگی، با اشاره به تاثیر ثبات بازار ارز بر مناطق آزاد گفت: در گذشته مردم به بازار ارز بی اعتماد بودند، اما چند ماهی است که بازار ارز به ثبات رسیده، با این حال تاثیر مثبت ثبات بازار ارز به مناطق آزاد با تاخیر می‌رسد. به عبارت دیگر بازار‌های مالی و بازار سرمایه با تاخیر از ثبات بازار ارز بهره مند می‌شوند. بازار ارز باید پایدار باشد تا بتوانیم از مزایای ان در سرمایه گذاری‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: عدم ثبات بازار ارز موجب می‌شود تا فعالان در مناطق آزاد در تصمیم گیری‌های اقتصادی دچار مشکلاتی شوند، به عنوان نمونه در زمان ساخت یک هتل ناگهان با افزایش نرخ ارز مواجه می‌شویم، این موضوع موجب می‌شود که هنوز فاز اول به بهره برداری نرسیده است، فاز‌های دیگر زمین گیر شوند؛ بنابراین این هتل نمی‌تواند تامین مالی کند، پس مدیریت نقدینگی در این زمان اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست رئوفی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی گفت: ۱۱ تفاهم نامه با ۱۱ کشور حوزه خلیج فارس امضا شده است تا خروج ریسک از کشور محقق شود. کشور‌های حوزه خلیج فارس پتانسیل خوبی برای بیمه اتکایی دارند و باید از این ظریف‌ها استفاده کنیم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده