تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۰۶۵۱
سرویس خبر : اجتماعی
محبی نجم آبادی:

وضعیت حقوقی بازنشستگان و شاغلین در شرایط ناترازی قرار دارد/ منابع قابل حصول برای کسری صندوق‌های بازنشستگی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ شرایط حقوقی بازنشستگان به عدم مدیریت دقیق صندوق‌های بازنشستگی در گذشته باز می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم آبادی، با بیان اینکه تعداد قابل توجه‌ای از بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در فضای تورمی کشور، دچار مشکلات معیشتی جدی شده اند، گفت: در این شرایط حتما باید موضوعات حقوقی و معیشتی این بخش بهبود پیدا کند.

ناتوانی صندوق‌های بازنشستگی

وی با بیان اینکه در این بخش این سوالی مطرح می‌شود که منابع حقوقی بازنشستگان باید از کجا تامین شود، گفت: در حال حاضر صد‌ها هزار میلیارد از سوی دولت به صندوق‌های بازنشستگی منابع تزریق می‌کند چراکه این صندوق‌ها توان لازم در پرداخت مطالبات را ندارند.

وضعیت حقوقی بازنشستگان و شاغلین در شرایط ناترازی قرار دارد

این نماینده مجلس شورای اسلامی وضعیت حقوقی بازنشستگان و شاغلین در شرایط ناترازی قرار دارد، بیان کرد: در این شرایط ما توانایی پرداخت مستقیم از صندوق‌ها بازنشستگی را نداریم با این حال پاسخ این است که بازنشستگان در این مسیر، قصور و تقصیری نداشته اند و باید از آن‌ها حمایت شود.

شرایط حقوقی بازنشستگان به عدم مدیریت دقیق صندوق‌های بازنشستگی در گذشته باز می‌گردد

وی با بیان اینکه عدم مدیریت دقیق صندوق‌های بازنشستگی در گذشته است، باعث قصور در شرایط فعلی شده است، ادامه داد: به واقع هر دولتی به اندازه خود در شکل گیری این مشکلات و ناترازی موجود مقصر است.

منابعی برای کسری صندوق‌ها تعریف شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت فعلی باید حتما فکری اساسی برای این مهم کرده و منابعی برای کسری صندوق‌ها تعریف کند. البته بنده معتقدم منابع قابل حصولی در این بخش وجود دارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارشناسانی که مطلع این امر هستند به خوبی می‌دانند که می‌شود برای این بخش هم منابع مناسب و پایداری تعریف کرد تا هم مباحث رفاهی و همچنین مباحث حقوقی بازنشستگان به خوبی تامین شود.

مجلس در زمینه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان اصرار دارد

محبی نجم آبادی با بیان اینکه مجلس در زمینه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان اصرار دارد، بیان کرد: البته دولت هم باید اهتمام جدی به این بخش داشته باشد تا نتایج کار موثر باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده