تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۰۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین زهی:

افزایش سهم ایران در «بانکرینگ» به اقتصاد دریامحور رونق می‌دهد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به صنعت بانکرینگ می‌تواند در بحث اقتصاد و اشتغال تاثیر گذار باشد، گفت: صنعت بانکرینگ تاثیرات زیادی در اقتصاد دریا محور خواهد داشت چراکه آسانترین و امن‌ترین گزینه برای حمل بار، در دریاست.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه ایجاد سازوکار برای افزایش سهم ایران در بانکرینگ و تاثیرات اقتصادی آن گفت: افزایش سهم ایران در بانکرینگ قطعا تاثیرات اقتصادی زیادی را برای کشور فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع پرداختن به صنعت بانکرینگ باعث شده تا کشور‌های حوزه خلیج فارس انتفاع اقتصادی زیادی را از این محل کسب کنند از این رو امروز مجلس با ایجاد سازوکار برای افزایش سهم ایران در بانکرینگ موافقت کرد.

وی با بیان اینکه توجه به صنعت بانکرینگ می‌تواند در بحث اقتصاد و اشتغال تاثیر گذار باشد، بیان کرد: صنعت بانکرینگ تاثیرات زیادی در اقتصاد دریا محور خواهد داشت چراکه آسانترین و امن‌ترین گزینه برای حمل بار، در دریاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در حال حاضر چابهار داریم که به آب‌های آزادراه دارد و بسیاری از کشور‌ها آرزوی چنین ظرفیتی را دارد لذا خوشبختانه در کشور ما همه این موارد موجود است و امیدواریم با در نظر گرفتن ایجاد سازوکار برای افزایش سهم ایران در بانکرینگ بتوانیم در زمینه اقتصاد دریا محور پیشرفت چشم گیری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده