تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۲۰۹۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات سه مشخصه اصلی تجدید ارزیابی

‌می‌متالز - سعید جمشیدی فرد گفت: هدف اصلی تجدید ارزیابی را افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات مفید اعلام کرد و گفت: صورت‌های مالی باید قابل اتکا بوده و بیطرفانه تهیه شود که به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی در جهت مثبت این ویژگی حرکت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سعید جمشیدی‌فرد، حسابدار رسمی و مشاور حقوقی با تاکید بر اینکه صورت‌های مالی شرکت‌ها باید دارای اطلاعات مربوط و قابل استفاده برای سهامداران باشد و قدرت پیش‌بینی پذیری و تائیدکنندگی را به استفاده‌کنندگان خود دهد، گفت: تجدید ارزیابی در گزارشی که عنوان صورت‌های مالی است باید خود را نشان دهد.

وی هدف صورت‌های مالی را ارائه مناسبی از عملکرد و وضعیت مالی و همچنین انعطاف پذیری مالی یک شرکت به طیف وسیعی از استفاده کنندگان عنون کرد و افزود: اطلاعات مالی باید مفید باشد و این مفید بودن از زبان حسابداری و استاندارد‌ها دو ویژگی کلی دارد نخست اینکه اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی باید مربوط باشد یعنی تحلیل‌گران و استفاده‌کنندگان اثبات کنند که مفید است.

جمشیدی فرد ادامه داد: مربوط بودن به معنای دیگر یعنی قابلیت پیش بینی و تاییدکنندگی است و این مهم در بازار سرمایه پیگیری می‌شود تا صورت‌های مالی قدرت پیش بینی داشته باشند.

وی به دیگر ویژگی کیفی صورت‌های مالی اشاره کرد و گفت: صورت‌های مالی باید قابل اتکا بوده و بیطرفانه تهیه شود که به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی در جهت مثبت این ویژگی حرکت می‌کند.

حسابدار رسمی و مشاور حقوقی تصریح کرد: ارائه صورت‌های مالی و اطلاعات مالی باید مفید باشد چرا که این ارائه قابلیت مقایسه‌ای بودن و قابل فهم بودن را به همراه دارد.

جمشیدی فرد با بیان اینکه هدف اصلی تجدید ارزیابی افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات مفید است، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های مطرح شده می‌توان اثربخشی را بالا برده و شفافیت لازم را ایجاد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده