تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۲۱۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌های بورسی (قسمت ۴):

زیرمجموعه‌های بورسی شرکت بیمه البرز کدامند؟ + اینفوگرافی

‌می‌متالز - این چهارمین قسمت از آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌های بورسی است و در آن قرار است به بررسی زیرمجموعه‌های بورسی البرز بپردازیم. البرز در کدام نماد‌های بورسی سهامدار است؟

به گزارش می‌متالز، آشنایی با ارتباط نماد‌ها با یکدیگر یکی از موثرترین مولفه‌ها در بازار سرمایه است و این آشنایی به تصمیم گیری درست سهامداران کمک خواهد کرد.

در بورس بسیاری از نماد‌ها هستند که زیرمجموعه نماد‌های دیگراند و شاید کمتر سهامداری در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد.

شناخت زیرمجموعه‌های نمادها، موجب خواهد شد تا بازیگران اصلی بورس ایران را بشناسیم و همچنین بدانیم که حرکت یک سهم می‌تواند موجب تحرکات چه سهام دیگری شود.

از این رو نبض بورس تصمیم دارد تا در یک پرونده، به بررسی نماد‌ها و شرکت‌های بازیگر در بورس ایران بپردازد. این چهارمین قسمت از پرونده آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌های بورسی است.

شرکت بیمه البرز (البرز) در کدام نماد‌ها سهامدار است؟

شرکت بیمه البرز با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه اى مطلوب و با کیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه گذاران در تاریخ ٢٨ تیرماه ١٣٣٨ توسط بخش خصوصى تاسیس شد. پس از پیروزى انقلاب اسلامى بیمه البرز به دلیل عملکرد موفق با همان نام به فعالیت خود ادامه داد. این شرکت در مهرماه سال ۱۳۸۸ با نماد البرز در تابلوی اصلی بازار اول بورس پذیرفته شد.

بیمه البرز در سال ۱۳۸۸ در بورس پذیرفته شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدین ترتیب از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد. سرمایه شرکت بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد تومان است و سهامداران عمده آن به ترتیب دولت، گروه مالی ملت، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین هستند.

موضوع فعالیت:

  • انجام عملیات بیمه‌ای بر اساس پروانه فعالیت
  • تحصیل پوشش بیمه‌های اتکایی از داخل یا خارج کشور
  • سرمایه گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی

البرز در نماد‌های اتکام (۱۴.۴۷ درصد)، وسدید (۱.۷۵ درصد)، ستران (۲.۹۸ درصد)، بورس (۲.۰۳ درصد)، بتهران (۶.۴۶ درصد)، کالا (۱.۵۳ درصد)، سفارس (۱.۴۱ درصد)، کسرا (۱.۶ درصد)، کطبس (۵.۶ درصد)، مداران (۱.۲۱ درصد)، وکادو (۱.۹۴ درصد)، درهآور (۲.۰۴ درصد) سهامدار است.

زیرمجموعه‌های بورسی شرکت بیمه البرز کدامند؟ + اینفوگرافی

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده