تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۲۱۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کشتی آرای تاکید کرد:

طلای ۲ هزار دلاری نزدیک است

‌می‌متالز - رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: افزایش انس جهانی طلا به تحولات خاورمیانه گره خورده و پیش بینی می‌شود اگر این وضعیت و شرایط تشدید شود رسیدن به قیمت ۲هزاردلار برای هر انس طلا دوراز ذهن نخواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای گفت: در دو هفته اخیر تحولات سیاسی خاورمیانه باعث شد قیمت جهانی طلا که در محدوده ۱۸۲۲ دلار بود، تا ۱۹۸۱ دلار افزایش یابد یعنی حدود ۱۵۹دلار در دو هفته اخیر قیمت هر انس طلا با افزایش همراه بود که این فاصله زمانی به نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

کارشناس و متخصص ارشد طلا و جواهرتصریح کرد: اگر وضعیت سیاسی خاورمیانه رو به آرامش رود می‌توان امیدوار بود قیمت انس جهانی طلا به زیر ۲هزار دلار کاهش یابد؛ بنابراین افزایش یا کاهش قیمت انس جهانی طلا بیشتر به تحولات خاورمیانه بستگی دارد و همینطور این نوسانات به طور طبیعی به بازار داخلی هنیزمنتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: افزایش انس جهانی طلا به تحولات خاورمیانه گره خورده و پیش بینی می‌شود اگر این وضعیت و شرایط تشدید شود رسیدن به قیمت ۲۰۰۰دلار برای هر انس دوراز ذهن نخواهد بود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر افزود: به طور طبیعی افزایش و سیر صعودی قیمت جهانی طلا باعث خواهدشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم تحت تاثیر قرار گیرد.

کشتی آرای ادامه داد: در روز‌های اولیه شروع جنگ خاورمیانه قیمت ارز هم تحت تاثیر هیجانات داخلی با افزایش همراه بود و قیمت دلارهم سیر صعودی به خود گرفت، اما با فروکش کردن هیجانات و التهابات قیمت ارز مجددا به کانال‌های اصلی و اولیه خود برگشت و باعث شد قیمت طلا و سکه هم تحت تاثیر کاهش قیمت ارز روند نزولی پیدا کند.

کارشناس و متخصص ارشد طلا و جواهر با اشاره به اینکه قیمت سکه تحت تاثیر تنش‌های منطقه تا کانال ۳۱ میلیون تومان هم رسید، اظهارداشت: با فروکش کردن هیجانات بازار و با کاهش نرخ ارز با وجود افزایش قیمت جهانی طلا نرخ سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان بازگشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده