تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۲۱۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی پرداخت ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: پیش‌بینی شده تا پایان امسال بیش از ۷هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۵۰۰طرح اشتغال‌زا پرداخت شود.

به گزارش می‌متالز، نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به اینکه در دو سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده ایم که شامل ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که به کارآفرینان پرداخت شده است گفت: در قالب این تسهیلات، بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مورد حمایت صندوق کارآفرینی قرار گرفته است. به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۰۶ هزار فرصت شغلی در قالب ۴۰ هزار و ۸۷۷ طرح در سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور؛ حوزه فعالیت صندوق، طرح‌های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور است و عمدتاً شامل طرح‌هایی می‌شود که تعداد شاغلین آن‌ها زیر ۵۰ نفر هستند و مربوط به همه بخش‌های اقتصادی است.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید با توجه به ماهیت صندوق که یک موسسه عمومی غیردولتی است، می‌تواند در همه بخش‌ها فعالیت و طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهد. دفاتر این صندوق در همه شهر‌های کشور مستقر و مشاوره‌های شغلی و اشتغال در کنار پرداخت تسهیلات به کارآفرینان ازائه می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین حمایت از کارآفرینان زن را از رویکرد‌های مهم این صندوق ذکر کرد و گفت: بیش از ۳۲ درصد کارآفرینانی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده‌اند، بانوان هستند، اما ۴۳ درصد شاغلین طرح‌های مورد حمایت صندوق را زنان تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه اولویت فعالیت صندوق با مناطق روستایی و محروم است، تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستا‌ها در کشور، صندوق کارآفرینی امید در راستای ارائه خدمات بهتر اقدام به پرداخت غیرحضوری تسهیلات کرده است.

وی گفت: در حال حاضر تمام تسهیلات ضروری به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و پرداخت وام‌های زیر یک میلیارد تومان نیز به صورت غیرحضوری پیش بینی شده و تا یکماه آینده این موضوع به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه طرح‌های خرد، کوچک و متوسط که مورد حمایت قرار می‌گیرند اظهار داشت:این طرح‌ها سه ویژگی مهم دارند از جمله اینکه سرانه ایجاد اشتغال آن‌ها پایین است، زود بازده هستند و البته ناپایدارند که برای پایداری آنها، علاوه بر ارزیابی کارآفرین، همسویی بین سیاست‌های بخشی و منطقه‌ای ضروری است، که ذز این راستا طرح‌ها باید از طریق دستگاه‌های اجرایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

رضایی اضافه کرد: طی دو سال اخیر پرداخت تسهیلات به طرح‌ها، با توجه به نظارت‌های انجام شده، میزان پایداری طرح‌های ما بیش از ۹۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که شفافیت یکی از اصول مهم دولت و نظام بانکی است، در این راستا سامانه‌ای راه‌اندازی شده و اطلاعات افراد در صورت دریافت تسهیلات و جزییات آن قابل مشاهده است.

رضایی اعلام کرد: امسال نیز پیش‌بینی شده تا پایان امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۵۰۰ طرح اشتغالزا پرداخت شود. در قالب اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۵۰۰ فرصت شغلی تثبیت یا ایجاد خواهد شد. این صندوق در سال گذشنه ۱۰.۶ درصد از اشتغال ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده