تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۲۱۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیمه دی نیمه پر سودی را پشت سر گذاشت

‌می‌متالز - بیمه دی در شش ماه نخست سال جاری، عملکرد قابل قبولی داشته و بنظر می‌رسد دنیمه اول سال را پرسود سپری کرده است.

به گزارش می‌متالز، بیمه دی در ۶ ماه نخست سال جاری، عملکرد قابل قبولی داشته و این شرکت بیمه‌ای با انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز سایر موارد بیمه‌ای توانسته است که ۸۰،۰۶۷،۱۸۱ میلیون ریال درآمد حق بیمه ناخالص کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

حق بیمه اتکایی واگذاری شرکت نیز در نیمه سال نخست سال جاری ۷۸ درصد بیشتر شده است و در نهایت سهم نگهداری حق بیمه خالص شرکت با رشد ۷۰ درصدی همراه شده است.

با کمک سایر درآمد‌های بیمه‌ای پس از کسر هزینه‌ها، سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بالغ بر ۱۰،۲۳۴،۱۱۷ میلیون ریال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

سود عملیاتی شرکت در این گزارش به مبلغ ۸،۲۹۷،۴۹۲ میلیون ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه ۱۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری مبلغ (۴۸،۶۳۸،۱۶۶) میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است و از اتکایی مبلغ ۳۴،۰۸۶،۹۴۸ میلیون ریال خسارت دریافت کرده است.

با توجه به انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثار گران به نرخ ماهانه هر نفر ۵.۷۰۰.۰۰۰ ریال در ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ (افزایش حدود ۶۳ درصدی نرخ بیمه هر نفر نسبت به سال قبل) و همچنین کاهش خسارت‌های پرداختی و محقق شده، ضریب خسارت از ۸۷ درصد در شش ماهه سال ۱۴۰۱ به رقم ۷۹ درصد در شش ماهه سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

این موضوع عمده دلیل رشد سود عملیاتی شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری است.

سود خالص شرکت نیز در این گزارش با رشد ۱۲۲ درصدی نسبت به دوره ماقبل مبلغ ۶،۴۷۴،۸۰۶ میلیون ریال محقق شده است و سود هر سهم با سرمایه ۵،۹۵۰،۰۰۰ میلیون ریال مبلغ ۱۰۸۸ ریال شناسایی شده است.

با توجه به اینکه بخش عمده پرتفوی بیمه‌ای شرکت معطوف به قرارداد بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید است لذا برنامه ریزی و هدف گذاری پرتفوی در سال ۱۴۰۲ بر روی سایر رشته‌ها و قرارداد‌های غیر از قرارداد درمان بنیادشهید و امور ایثارگران متمرکز شده است.

شرایط شرکت از نظر عملیات بیمه گری با توجه به قرارداد جدید بسیار خوب بوده و ذخایر فنی خوبی نیز برای خسارت و ریسک‌های منقضی نشده در نظر گرفته است.

این شرکت پرتفوی سرمایه گذاری خوبی داشته و به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال بتواند درآمد بیشتری از این پرتفوی کسب کند.

سود تسعیر ارز شرکت در نیمه نخست سال مثبت بوده و با توجه به عملیات بیمه گری شرکت و فعالیت در حوزه بیمه نامه‌های مسوولیت باربری و کالا پیش بینی می‌شود که تراز ارزی مثبت باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده