تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۲۱۸۴۲
سرویس خبر : اجتماعی
مقیمی در همایش ملی مسوولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت:

انجام مسوولیت اجتماعی باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد/ تکمیل زنجیره ارزش و توجه به آمایش سرزمینی فاکتور‌های کلیدی است

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد که مسوولیت اجتماعی صرفاً انجام دادن کار و وظیفه شرکتی یا سازمانی نیست بلکه فعالیتی شناختی و فرهنگی است که باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امروز چهارشنبه در همایش ملی «مسوولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت» با بیان این مطلب، افزود: توسعه‌یافتگی صرفاً توجه به مسائل اقتصادی نیست و توجه به مسائل اجتماعی نیز در کنار توسعه یافتگی مهم و حائز اهمیت است.

وی، با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل اجتماعی در برنامه‌های اجرائی مدیران، اضافه کرد: توجه به مسائل حوزه اجتماعی، ما را در رسیدن به شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی کمک می‌کند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: جهت‌دهی به اهداف و نظم‌دهی و انسجام‌بخشی برای اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بسیار حائزاهمیت است.

وی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهداف مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها اشاره کرد و چالش‌های عمومی شناسایی شده در سیاست‌گذاری مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها را تشریح کرد.

مقیمی با بیان اینکه توازن در برنامه‌های مسوولیت اجتماعی و نگاه ویژه به آمایش سرزمینی مهم است، تصریح کرد: توجه به مسوولیت اجتماعی باید با خودباوری و به صورت داوطلبانه باشد و بند‌ها و موارد قانونی برای ترغیب و توشیق افرادی جهت انجام مسوولیت‌های اجتماعی باید وضع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خلق ارزش و تکمیل زنجیره ارزش تولید نیز در حوزه ما جزو مسوولیت‌های اجتماعی است و باید برای فعالیت در محور‌های نوظهور مانند همین مسوولیت‌های اجتماعی قوانین مناسب وضع شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین با اشاره به رویکرد کشور‌های توسعه یافته در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، داوطلبانه بودن فعالیت‌ها و ارزش آفرین بودن را مورد تأکید قرار داد.

وی، اضافه کرد: مسوولیت اجتماعی صرفاً انجام دادن کار و وظیفه شرکتی یا سازمانی نیست بلکه فعالیتی شناختی و فرهنگی است.

مقیمی همچنین گفت: فعالیت‌های مسوولیت اجتماعی باید به‌عنوان فعالیت سرمایه‎‌ای مطرح شود و تعریف استاندارد‌های لازم برای ارائه دستورالعمل‌ها جهت مسوولیت‌های اجتماعی توسط ISO حائز اهمیت است.

همایش ملی مسوولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت سوم آبان‌ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. آگاهی بخشی و ترویج مسوولیت‌های اجتماعی، ایجاد فرصتی برای تعامل کنش‌گران مسوولیت اجتماعی، شناسایی، رصد نگرش‌ها و تجربه‌های مسوولیت اجتماعی در ایران، تولید محتوای علمی در زمیه مسوولیت اجتماعی از اهداف این همایش بوده است.

«فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعت ایران، «بابک احمدی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «مهدی باصولی» رئیس دانشگاه علم و صنعت، «سیدمحمود رضا آقامیری» رئیس دانشگاه شهید بهشتی، «مهدی طغیانی» نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون اقتصادی، «حسن مسلمی‌نایینی» رئیس جهاد دانشگاهی، «کمال خدایی» رئیس جهاد دانشگاهی شهیدبهشتی، «ایمان عتیقی» مدیرعامل شرکت گل گهر و «بابک دارابی» مشاور اجتماعی وزیر نفت و جمعی از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی از جمله مهمانان این همایش بودند.

همچنین پنل‌های تخصصی با موضوع «مسوولیت اجتماعی صنعت» و «مسوولیت اجتماعی دانشگاه» نیز با هدف به کارگیری هرچه بیشتر مسائل مطروحه در همایش نیز برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده