تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۱۹۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین صندوق اهرمی با بازارگردان، امروز پذیره‌نویسی می‌شود

‌می‌متالز - موج فیروزه، اولین صندوق اهرمی با بازارگردان، امروز پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی موج فیروزه در نماد «موج» امیر تقی خان تجریشی عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه با اشاره به اینکه این گروه در راستای تنوع بخشی ابزار‌ها و سرویس‌هایی که به مشتریان می‌دهد صندوق اهرمی موج را تاسیس کرده است.

وی افزود: این صندوق برنامه‌ریزی خاصی دارد که بالاترین سود را داشته باشد و ویژگی اهرمی بودن می‌تواند به تحقق برنامه‌ها کمک کند. نقش بازارگردان رسمی هم برای این صندوق اجرا شده و هدف آن حفظ نقدشوندگی و دردسترس بودن است.

به گفته تجریشی؛ نزدیک به دو دهه از فعالیت گروه مالی فیروزه می‌گذرد و ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری این مجموعه در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با اضافه شدن قابلیت اهرم به توانایی مدیریت سهام، امید است بازدهی سرمایه‌گذاران این گروه مالی بیشتر از گذشته شود.

معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه مطرح کرد: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی موج فیروزه روز یکشنبه هفتم آبان ماه، از طریق تمامی کارگزاری‌های سراسر کشور با نماد «موج» آغاز خواهدشد.

تجریشی اظهار داشت: از جمله وجه تمایز این صندوق با سایر صندوق‌های اهرمی، می‌توان به نقش بازار گردان رسمی در ارکان صندوق اشاره کرد که ضامن نقدشوندگی بالا و در دسترس بودن واحد‌های این صندوق است.

عضو هیات مدیره گروه مالی گروه فیروزه گفت: یکی از مشکلات صندوق‌های اهرمی، مدیریت بخش درآمدثابت آن بر اساس شرایط بازار بوده‌است که با شناخت این مساله، گروه مالی فیروزه تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی و هماهنگی، درجه اهرم پایدار و متناسب با شرایط بازار را برای صندوق ایجاد کند.

تجریشی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه حمایتی از پذیره نویسی موج دارید، گفت: ابزار‌های و صندوق‌های جدیدی که در حال فعالیت هستند، بدنه سرمایه گذاری سنتی ایران را جذب خواهد کرد.

وی افزود: صندوق‌های با درآمد ثابت الان به رقیب بزرگی برای بانک‌ها در بخش جذب سپرده‌ها تبدیل شده اند و این موضوع به سایر صندوق‌ها و ابزار‌های جدید نیز تسری خواهد یافت.

تجریشی هدف از ایجاد بازارگردان رسمی برای صندوق اهرمی موج را تبیین و تصریح کرد: هدف اصلی از این کار، ایجاد نقدشوندگی در زمان‌های صعود بازار با افزایش یونیت‌های صندوق و همچنین خرید در زمان سقوط برای کاهش فاصله NAV صندوق توسط بازارگردان است.

اولین صندوق اهرمی با بازارگردان، امروز پذیره‌نویسی می‌شود

در ادامه این نشست، فاطمه سرکاری مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه، اظهار کرد: جای خالی ابزاری با ریسک بالا و بازدهی بالا در پکیج محصولات فیروزه خالی بود که صندوق موج این خلأ را پر می‌کند.

وی مطرح کرد: در صندوق اهرمی موج کف نرخ سود درآمد ثابت ۲۴ و سقف ۳۰ درصد روزشمار است.

به گفته مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه؛ نقش بازارگردان در این صندوق بسیار مهم است و از نوسانات بالای صندوق جلوگیری می‌کند.

گفتنی است؛ پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی موج فیروزه با نام صندوق سهامی اهرمی موج فیروزه و با نماد موج از روز یکشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ به مدت ۵ روز کاری در فرابورس انجام می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده