تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۲۰۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای موفقیت‌آمیز نخستین «تولید بدون کارخانه» در کشور/ رفع موانع تولید ۱۵ واحد صنعتی استان چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که نخستین «تولید بدون کارخانه» کشور در این استان با موفقیت اجرایی شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نخستین گواهی «تولید بدون کارخانه» کشور فروردین‌ماه امسال در چهارمحال و بختیاری صادر شد، گفت: این طرح به‌منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی موجود در کشور و افزایش بهره‌وری سرمایه اجرایی شده که خوشبختانه نخستین گواهی صادره کشور در مرحله اجرا با موفقیت منجربه تولید محصول شده است.

وی افزود: نخستین گواهی «تولید بدون کارخانه» کشوردر زمینه تولید نخ‌های بی. سی. اف پلی پروپیلن با ظرفیت سالانه هزار و ۴۴۰ تن فعال شده استکه هم اکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون تن نخ را دارد.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در تولید بدون کارخانه، با استفاده از ظرفیت خالی واحد‌های نیمه فعال محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: در چهارمحال وبختیاری با اجرای این طرح در راستای تکمیل فرآیند تولید موکت و تکمیل زنجیره نخ از ظرفیت خالی واحد‌های نیمه فعال استان‌های هم جوار استفاده شده است.

رحمتی با اشاره به اعتبار یکساله گواهی‌های تولید بدون کارخانه یادآور شد: در نخستین طرح «تولید بدون کارخانه» این استان در راستای توسعه تولید داخلی تاکنون ۶۵۰ تن نخ تولید و برای بزرگترین واحد موکت خاورمیانه استفاده شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: فرد دارای گواهینامه در تامین سرمایه مورد نیاز یا مواد اولیه راه‌اندازی یک خط تولیدی راکد یا نیمه فعال مشارکت می‌کند که این اقدام موجب کاهش خطوط راکد، تقویت تولید، رونق کارخانه‌ها، استفاده از ظرفیت صددرصد کارخانه‌ها، توسعه صادرات کالا، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

گفتنی است، نخستین گواهی تولید بدون کارخانه کشوریکم فروردین ماه ۱۴۰۲ به نام شرکت «رویای اندیشه پرواز» درشهرستان بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

رفع موانع تولید ۱۵ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی و ارائه راهکار اجرایی برای حل موانع تولید ۱۵ واحد صنعتی این استان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: بیشترین مشکلات مطرح شده برای این ۱۵ واحد تولیدی-صنعتی، نساجی، غذایی، شن و ماسه، اکسید روی، دستکش نخی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان، شیره خرما، پیرولیز محصولات گلخانه‌ای، قطعات بتنی بود.

وی افزود: این مشکلات شامل نحوه استقرار، همجواری و تغییر کاربری‌ها در نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی، بدهی بانکی، استمهال، مشکلات زیست محیطی، تامین سوخت، صدور معافیت گمرکی و ... بود که با همکاری بین‌بخشی و حضور سرمایه‌گذار برای رفع این موانع مصوباتی تدوین شد.

رحمتی با اشاره به طرح ۸۰ پرونده تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان طی هفت ماهه امسال، تصریح کرد: در طول سال‌جاری تاکنون برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی ۱۱۰ راهکار درکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شده است.

وی همچنین گفت: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با جدیت انجام می‌شود و گزارش آن در نشست بعدی ستاد مطرح و از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده