تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۲۲۵۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:

عمده ظرفیت‌های معدنی استان کرمان در بخش دولتی حبس شده است

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: بخش عمده ظرفیت‌های معدنی استان در بخش دولتی حبس شده است و نه خودشان بهره‌برداری می‌کنند و نه به دیگران اجازه بهره‌برداری می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی عصر روز۱۰ آبان ماه در شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس قوه قضائیه گفت: تفویض اختیارات در بخش اقتصادی به رئیس کل دادگستری استان یکی از دستاورد‌های نشست رئیس قوه قضائیه با فعالان اقتصادی استان کرمان بود.

وی در ادامه درباره معضل اتباع بیگانه اظهار کرد: اتباع بیگانه یکی از چالش‌های بزرگ استان کرمان است که در بحث امنیت، اشتغال و معیشت جامعه اثر گذاشته و حدود ۱۲ درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند و ضرورت دارد تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملیاتی نشدن همه ظرفیت‌های استان تصریح کرد: بخش عمده ظرفیت‌های معدنی استان در بخش دولتی حبس شده است و نه خودشان بهره‌برداری می‌کنند و نه به دیگران اجازه بهره‌برداری می‌دهند.

وی از کارگران شرکت‌های زغال سنگ سخن به میان آورد و تصریح کرد: با توجه به اینکه حق بیمه برای برخی از کارگران این شرکت‌ها پرداخت نشده و میان سوابق بیمه‌ای آن‌ها خلاء ایجاد شده و به دلیل خلاء بیمه‌ای امکان اعمال چهار درصدی (سختی مشاغل) نیست که دستگاه قضا در این زمینه می‌تواند کمک کند.

پورابراهیمی با اشاره به کمبود‌های دستگاه قضا در استان کرمان اعم از ساختمان اداری و نیروی کار، در ادامه تصریح کرد: فضای همدلی و مودت در استان وجود دارد و کرمان گام‌های بلندی در راستای توسعه استان برداشته است.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضا مظلوم‌تر از مجلس و دولت است و وضعیت امکانات در برخی شهرستان‌های استان کرمان خوب نیست.

او از ترک فعل برخی مسوولان سخن به میان آورد و اظهار کرد: از ۱۵ درصد حقوق مالکانه استان کرمان در طول ۱۵ ساله گذشته کمتر از دو درصد پرداخت شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه اظهار کرد: جرات و جسارت از مدیران گرفته شده و حق الناس نادیده گرفته می‌شود؛ سند مالکیت یکی از مشکلات است و سند برخی از اراضی شخصی را دولتی کرده‌اند.

همچنین ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در این جلسه بیان کرد: مدیران ما مشکل ایجاد می‌کنند و استاندار رفع موانع می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در خصوص رسیدگی به شکایت کمیسیون‌های تخصصی، روند آنقدر طولانی می‌شود که گاهی مدیران از چرخه خارج می‌شوند.

اعظمی بیان کرد: استان در دو موضوع آب و زمین درگیر است ضمن اینکه برداشت بی‌رویه آب به حدی است که در حد زیادی فرونشست داریم که امنیت فضای استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل استان کرمان ترک فعل مدیران است که مشکلاتی ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده