تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۵۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۲۶۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پارک نمک ایران ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - چهارشنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به اتفاق امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) با حضور در مجتمع تولیدی گرمسار، از خطوط تولیدی محصولات و همچنین روند اجرایی و پیشرفت پروژه سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، بازیان در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت‌های کارگران و پرسنل مدیران شاملا گفت: شرکت معدنی املاح ایران از مجموعه‌های خوب و سودآور هلدینگ صدرتامین است و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تست‌های انجام شده در پروژه سولفات پتاسیم، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری کامل برسد و با افتتاح پروژه‌های در حال اجرا، این شرکت بیش از پیش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین نیز شرکت املاح معدنی ایران را مجموعه‌ای منحصر به فرد و دارای معدن میقان در اراک (معادن سولفات سدیم) دانست و گفت: این مجموعه به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده سولفات سدیم کشور است که تامین‌کننده مواد اولیه تولید شوینده‌ها است و در اراک و گرمسار با تمام ظرفیت کامل فعالیت می‌کند.

نادری با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای مختلف که در این شرکت در حال انجام است افزود: راهبرد جدید صدرتامین محدود نبودن به تولیدات فعلی و ایجاد اولین پارک نمک ایران است تا بتوانیم سبد محصولات جدیدی را در این صنعت تعریف کنیم و محصولات با ارزش افزوده بالاتری را در شاملا تولید کنیم.

نایب رئیس هیات مدیره صدرتامین اقدامات شرکت املاح معدنی برای در اختیار گرفتن محدوده پهنه جندق را ارزشمند شمرد و افزود: فعالیت‌هایی که هلدینگ صدرتامین با مشارکت سایر شرکت‌های دارای پهنه‌های تلخ‌آبه و شورآبه انجام می‌دهد، در آینده نزدیک ایده پارک نمک را محقق می‌کند و می‌توانیم در کشور تولید پتاس، کلرید منیزیم و ترکیبات عناصر کمیاب که در نمک‌ها، شورآبه‌ها و تلخ‌آبه‌ها وجود دارد را در این شرکت ایجاد کنیم.

نادری حرکت به سمت محصولات با ارزش افزوده را ضروری و آینده شرکت معدنی املاح ایران را بسیار امید بخش دانست و بر سرمایه‌گزاری صدرتامین در این پروژه‌ها تاکید کرد.

شرکت معدنی املاح ایران در سال ۱۳۶۳ باهدف اکتشاف، استخراج و فرآوری املاح مختلف معدنی تبخیری تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران با نماد شاملا پذیرفته شد و هم اکنون با دو مجتمع تولیدی در اراک و گرمسار و دو طرح توسعه در حال اجرا، بزرگ‌ترین تولیدکننده سولفات سدیم و نمک تصفیه شده در ایران است.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

پارک نمک ایران ایجاد می‌شود

پارک نمک ایران ایجاد می‌شود

عناوین برگزیده