تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۲۸۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور فعالان حوزه صرفه‌جویی انرژی تشریح شد؛

بستر‌های بورس انرژی برای بهینه‌سازی مصرف

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امروز شنبه ۱۳ آبان‌ماه در چهارمین نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان یکی از سازوکار‌های حمایتی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، گفت: مزیت این بازار در این است که هر بنگاهی می‌توان عواید حاصل از صرفه‌جویی را در حساب خود در بورس انرژی ایران مبادله کند یا به فروش بگذارد.

به گزارش می‌متالز، حسین آب‌نیکی از ماده ۱۲ متکی به تبصره ۱۴ مصوب شورای اقتصاد به‌عنوان یکی دیگر از راه‌های حمایتی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی نام برد و افزود: یکی از تغییرات صورت گرفته این است که طرح‌ها حواله نفت خام دریافت کنند. همچنین بنا بر این است که در بودجه سال آینده یک تبصره جدا داشته باشیم تا سرمایه‌گذار با دریافت گواهی بتواند آن را در بورس عرضه کند.

او با بیان اینکه مشکل عمده طرح‌های صرفه‌جویی انرژی تامین سرمایه اولیه آن‌ها است، اظهار داشت: شورای اقتصاد مصوب کرده است که بخش خصوصی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت سرمایه‌گذاری کند و بخشی از عواید صرفه‌جویی را دریافت کند.

چهارمین نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با دستورکار بررسی فراخوان اجرای طرح‌های مصرف انرژی از طریق مکانیزم بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست و با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده