تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۲۲۸۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود ۲ هزار و۵۰۰ میلیاردتومانی خریداران برق سبز

‌می‌متالز - مدیر عامل بورس انرژی گفت: صنایعی که در حوزه سنگ آهن، معدن، فولاد و آلومینیوم فعال بودند، حدود ۱۲۸ کیلو وات ساعت برق در ۳ ماه تابستان خریداری کردند.

به گزارش می‌متالز، نقوی با بیان‌اینکه تالار برق سبز، خرداد ۱۴۰۲ راه اندازی شد، افزود: پیشنهاد راه‌اندازی این تالار را به وزارت نیرو در دولت قبل هم داده بودیم، اما توانیر از آن استقبال نکرد، ولی در این دولت، وزارت نیرو نسبت به این موضوع رویکرد بسیار متفاوتی داشت و با پیگیری‌های انجام شده در ساتبا و وزارت نیرو، این تالار راه اندازی شد.

مدیر عامل بورس انرژی در خصوص مزایای تالار برق سبز گفت: کسانی که در تالار برق سبز بورس انرژی ایران، اقدام به خرید برق کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف در فصل تابستان نمی‌شوند. بر همین مبنا، پس از پایان دوره اوج مصرف در تابستان، در بورس انرژی از شرکت‌هایی که برق سبز خریداری کرده بودند، استعلام کردیم و طبق اعلام شرکت‌های خریدار، بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منافع حاصل از عدم قطعی برق که خطوط تولیدشان را متوقف نکرده بودند، نصیب این شرکت‌ها شده و تمام اشخاصی که برق سبز را خریداری کرده بودند، دچار قطعی برق و مشمول مدیریت مصرف نشدند.

نقوی در ادامه بیان کرد: امسال ۴۶ شرکت به خرید برق در تالار برق سبز بوری انرژی پرداختند که عمده آنها، شرکت‌های فعال در حوزه معدن و فولاد کشور بودند.

مدیر عامل بورس انرژی در پاسخ به این پرسش که، چرا برخی صنایع از تالار برق سبز، استقبال نکردند، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌ها تردید داشتند که ممکن است، با وجود خرید از این بازار مجددا با قطعی برق مواجه شوند و مشمول مدیریت مصرف شوند. این صنایع همواره منتظر سیاست‌های اعمالی از سوی وزارت نیرو بودند.

نقوی در ادامه بیان کرد: برخی از صنایع هم معتقد بودند، می‌توانند برق خود را از منابع دیگر با قیمت‌های متفاوت‌‍تری تهیه کنند و به دلیل نااطمینانی که داشتند، از این تالار نسبت به خرید برق خود بهره‌ای نبردند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده