تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۲۲۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا مطرح کرد:

افزایش استقلال بانک مرکزی با قانون جدید بانک مرکزی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجاکه قانون جدید، اقتدار لازم را به بانک مرکزی می‌دهد، این نهاد می‌تواند با اضافه برداشت بانک‌ها برخورد کند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه براساس قانون جدید بانک مرکزی، استقلال بانک مرکزی افزایش پیدا می‌کند، گفت: براساس این قانون سطح استقلال بانک مرکزی ارتقا می‌یابد و بانک مرکزی می‌تواند وظایف خود با سهولت بیشتری انجام دهد و سیاست‌های پولی و مالی را بهتر اعمال کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح یکی دیگر از مزایای قانون جدید بانک مرکزی، بیان کرد: از آنجاکه قانون جدید، اقتدار لازم را به بانک مرکزی می‌دهد، این نهاد می‌تواند با اضافه برداشت بانک‌ها برخود کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از امکاناتی که این قانون ایجاد کرده اصلاح رابطه ارزی دولت و بانک مرکزی است که این موضوع به جلوگیری از رشد پایه پولی و نقدینگی کمک بسیاری می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ساختار بانک مرکزی در قانون جدید تغییر کرده و عناوین و ساختار‌هایی مانند شورای پول و اعتبار در قانون جدید دستخوش تغییر شده است، این تعییر ساختار موجب تخصصی‌تر شدن تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده