تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۲۳۴۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان گالیکش با دستور قضایی

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر حمایت قضایی از تولیدکنندگان در استان گفت: رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان گالیکش در دستور کار دستگاه قضایی استان گلستان است.

به گزارش می‌متالز، حیدر آسیابی در بازدید از حوزه قضایی گالیکش اظهارداشت: بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی هم از دیگر برنامه‌ها در این بازدیدهاست و به همین منظور امروز به کارخانه سیمان گالیکش هم سر زدیم.

وی افزود: در این بازدید علاوه بر بررسی مشکلات این واحد تولیدی، دستور رفع مشکلات زیست محیطی این کارخانه نیز صادر شد.

آسیابی افزود: به مسوولان این واحدتولیدی تا پایان امسال فرصت داده شد تا برای احیای کوه نیلکوه اقدام کنند. در نخستین گام باید با نظارت محیط زیست بخش‌هایی از کوه که برداشت شده، خاک‌ریزی و پس از تثبیت خاک، درختکاری شود.

وی ادامه داد: درباره پساب تصفیه خانه این کارخانه هم در جلسه‌ای که به زودی برای رفع مشکلات ِ برق، گاز و سوخت جایگزین این واحد تولیدی با حضور مسوولان مرتبط و کارشناسان محیط زیست در دادگستری گلستان برگزار می‌شود، تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر حمایت قضایی از تولیدکنندگان در استان گفت: رفع موانع تولید به معنای نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی نیست و رسیدن به توسعه پایدار با توجه به محیط زیست میسر است.

مدیر عامل کارخانه سیمان پیوند گلستان نیز در این بازدید گفت: با حمایت قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فیلتر‌های رفع آلودگی از گمرک ترخیص و در کار خانه نصب شده و عدم آلایندگی کارخانه برابر ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز همچنین از مناطق سیل‌زده گالیکش بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده