تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۳۶۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

معادن کرمان معطل سوخت هستند

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: ارتقای شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کرمان امری ضروری است، معادن استان معطل تامین سوخت هستند و در صورت عدم تامین مجبور به تعطیلی هستند.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار ظهر شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان، ارتقای رتبه فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار را حاصل تلاش و همگرایی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و تیم اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: دشوارترین پاسخی که باید به مردم بدهیم در حوزه اشتغال است، همه تلاشمان را باید به‌کار بگیریم که اشتغال جوانان سامان پیدا کند.

وی با اشاره به روند روبه‌رشد فضای کسب‌وکار و کاهش نرخ بیکاری در استان افزود: تنوع شاخص‌ها در مراکز ارزیابی متفاوت، همه نشان از همبستگی مثبت در استان و فضای رو به بهبود محیط کسب‌وکار و اشتغال را نشان می‌دهد و با کاهش نرخ بیکاری استان کرمان به ۷.۴ درصد، در حال حاضر بهترین وضعیت را در هشت سال گذشته شاهد هستیم.

استاندار کرمان به رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و با بیان اینکه شرایط برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان بهبود یافته است، گفت: بعضی شاخص‌های اثرگذار در اشتغال و کسب‌وکار هنوز بهبود نیافته است که چندان کار دشواری هم نیستند، شرکت‌های معدنی و راهداری ما معطل سوخت هستند و به ناچار منجر به تعطیلی کار می‌شود.

وی ارتقای شاخص امنیت سرمایه‌گذاری را پیام خوبی برای سرمایه‌گذاران در استان دانست و با ابراز امیدواری از افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان خاطرنشان کرد: مشکلات بیمه و مالیات کمتر شده است و در کارگروه‌های رفع موانع تولید، پیگیری و بررسی می‌شوند؛ ضمن اینکه بسیاری از مشکلات فعلی نیاز به منابع بانکی ندارد و با نگاه ساده‌ای قابل حل هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده