تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۲۳۹۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح طرح نورد سرد در فولاد چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - طرح نورد سرد فولاد در جنوب غرب کشور با حضور وزیر صنعت افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، وزیر صمت در آیین افتتاح از طرح نورد سرد فولاد چهارمحال و بختیاری گفت: فولاد یکی از اساسی‌ترین کالا‌های توسعه صنعتی است و خوشبختانه در کشور ما سرمایه گذاری بسیار خوبی در این حوزه انجام شده و عمده این سرمایه گذاری در بالا دست است و باید سعی کنیم این سرمایه گذاری در پایین دست هم انجام شود.

وزیر صمت گفت: سرمایه گذاری پایین دستی ارزش افزوده را بیشتر می‌کند و ما را از خام فروشی فاصله می‌دهد.

علی آبادی افزود: امیدواریم که این زنجیره ادامه داشته باشد و بتوانیم ورق‌هایی را که در صنایع پایین دستی استفاده می‌شود، تولید کنیم و صنایع پایین دستی دیگری هم هستند که هنوز نیازمند فولاد‌هایی هستند که ما در داخل کشور نمی‌سازیم.

وی گفت: این استان که پتانسیل انسانی بسیار خوبی دارد و محدودیت‌های زیست محیطی زیادی را باید در نظر گرفت، به سمت توسعه زنجیره ارزش در صنعت فولاد و صنایعی مشابه آن برود.

برای راه اندازی نخستین خط تولید نورد سرد فولاد جنوب غرب کشور ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. این خط تولید کلاف گرم فولادی را با فناوری غیر حرارتی به ورق فولادی آماده پوشش تبدیل می‌کند.

این نورد ۶ غلتکی پنجمین نورد در کشور است. با راه اندازی این خط نورد سرد تولید ورق پوششی از ۱۷۰ به ۲۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده