تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۲۳۹۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اُفت ۲۶ درصدی درآمد ماهانه سیمان کردستان؛

آهک در سبد صادراتی "سکرد" جای نداشت

‌می‌متالز - محصول دیگری که توسط این شرکت در بازار صادراتی به فروش رسید مربوط به کلینکر بود اما؛ در دوره مشابه سال گذشته آهک در سبد کالایی سکرد جای داشت و در سال جاری جایگاه این محصول خالی است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان کردستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ میزان درآمد‌های خود را از فروش محصولات سیمان در تیپ‌های مختلف به دست آورد، "سکرد" درآمدی که از فروش محصولات نام برده به دست آورد برابر با ۶۶ میلیارد تومان بود.

سیمان کردستان میزان درآمدی که در مهرماه از فروش محصولات شناسایی کرد مربوط به بازار داخل و خارج از کشور بود، عمده‌ترین درآمدزایی "سکرد" در اولین ماه از سال مالی در بازار داخلی با مبلغ ۴۶ میلیارد میلیون تومان شکل گرفت و مابقی آن نیز در بازار صادراتی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.

آهک در سبد صادراتی
شرکت سیمان کردستان در این دوره ماهانه ۴۶ میلیارد تومان درآمد از بازار داخل کشور به ثبت رساند، درآمد ماهانه‌ای که سیمان کردستان از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرد دربرگیرنده‌ی ۷۰ درصد از درآمدزایی این شرکت سیمانی در مهرماه بود، لازم به ذکر است که "سکرد" در مهرماه با ۲۶ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته روبه‌رو بود.

بیشترین درآمدزایی سیمان کردستان از فروش محصولات در مهرماه متعلق به «سیمان کامپوزیتی - پاکتی» با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان بود، نرخ فروش این محصول در این دوره ۸۲۹ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه گذشته ۲ درصد کاهش نرخ را به همراه داشت.

آهک در سبد صادراتی
محصول دیگری که توسط این شرکت در بازار صادراتی به فروش رسید مربوط به کلینکر بود اما؛ در دوره مشابه سال گذشته آهک در سبد کالایی سکرد جای داشت و در سال جاری جایگاه این محصول خالی است.

سیمان کردستان در مهرماه ۱۴۰۲ مقدار فروش محصولات خود را ۶۶ هزار و ۷۲۲ تن در سامانه کدال اعلام کرد که در مقایسه با پایان سال مالی خود ۲۳ درصد اُفت فروش را به همراه داشت، بیشترین مقدار فروش ماهانه "سکرد" در مهرماه متعلق به محصول سیمان کامپوزیتی – پاکتی با ۱۸ هزار و ۲۴۸ تن بود و در بازار صادراتی نیز ۱۵ هزار و ۸۵۷ تن از محصول کلینکر به فروش رسید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده