تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۴۱۳۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تدوین طرح هادی برای ۴۲‌هزار روستا

‌می‌متالز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد تاکنون برای ۴۲‌هزار روستای بالای ۲۰‌هزار خانوار طرح هادی تهیه کرده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا صالحی خاطرنشان کرد: طرح هادی سند توسعه روستاست؛ به عبارتی هر فعالیتی بخواهد در روستا صورت بگیرد باید به استناد این سند باشد و خدمات مختلفی را در کاربری‌ها مشخص می‌کند و بر اساس آن می‌توان در ابعاد مختلف به توسعه روستا‌ها پرداخت. صالحی اظهار کرد: موضوع بعدی بهسازی فضای روستاست که تا امروز در کشور حدود ۲۴‌هزار روستا بهسازی شده است که از مزایای متعدد آن می‌توان به بهسازی در خصوص بهداشت، ماندگاری جمعیت و امیدآفرینی روستایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه معنای توسعه روستایی تنها بحث توسعه فیزیکی و ساخت‌وساز نیست، گفت: در دولت سیزدهم زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم است و افرادی که در سال‌های گذشته مهاجرت کردند و مشکلات و معضلاتی که در خصوص شهرنشینی داشتند، به راحتی می‌توانند به روستا برگردند. وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم مقاوم سازی منازل روستایی را به ۷۰‌درصد خواهیم رساند، تاکید کرد: برای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۱۲‌هزار واحد سهمیه در نظر گرفته شده که واحد‌های نامقاوم باقی مانده را به ۳۰‌درصد کاهش خواهد داد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده