تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۲۴۱۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیحات سخنگوی دولت ایران درباره سفر هیات اقتصادی طالبان به تهران

‌می‌متالز - سخنگوی دولت ایران درباره سفر هیات طالبان گفت: برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقات خوب انجام شد. برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور رایزنی شد. کمیته‌های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد.

به گزارش می‌متالز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت ایران در یک نشست خبری درباره سفر هیأت افغانستانی به ایران گفت: ایران و افغانستان اشتراکات فوق‌العاده زیادی دارند. هدف از سفر هیات اقتصادی افغانستان به ایران رایزنی در خصوص رفع موانع و گسترش روابط تجاری بین دو کشور در زمینه‌های مواد معدنی، خدمات فنی مهندسی، صادرات و واردات کالا، استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی دو کشور و هدف گذاری ده میلیارد دلاری برای این منظور بوده است.

وی افزود: در این سفر رایزنی‌های خوبی در جهت تکمیل کریدور‌های منطقه‌ای و احیای جاده ابریشم و اتصال ریلی و جاده‌ای به آسیای میانه و چین از طریق افغانستان صورت گرفت.

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقات خوب انجام شد. برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور رایزنی شد. کمیته‌های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد. توسعه روابط اقتصادی قطعا به پایدارتر شدن ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده