تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۲۴۳۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مهر تأیید حسابرس بر سود مطلوب "ساروم" در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲؛

دنیا به کام سیمانی‌هاست!

‌می‌متالز - شرکت سیمان ارومیه با اعلام سود خالصی ۴۵۰ میلیارد تومانی در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، بسیاری از سهامدارنش را امیدوار کرد.

به گزارش می‌متالز، شاید چند سال پیش (حوالی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶)، با توجه به قیمت‌های پایین سیمان و تجهیزات فرسوده شرکت‌های تولید کننده سیمانی، کمتر کسی باور می‌کرد که روزی می‌رسد که گزارش شرکت‌های سیمانی از بهترین گزارش‌های عملکردی شرکت‌های بازار سرمایه باشد.

اما اکنون و باتوجه‌به گزارش‌های ۶ماهه منتشر شده بسیاری از شرکت‌های سیمانی می‌توان این ادعا را داشت که فعلاً دنیا به کام صنعت سیمان است و بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت، شاهد رشد سودآوری سالانه خود هستند.

شرکت سیمان ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شرکت با اعلام سود خالصی ۴۵۰ میلیارد تومانی در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، بسیاری از سهامدارنش را امیدوار کرد.

دنیا به کام سیمانی‌هاست!
از موارد قابل‌توجه صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ماهه این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱، می‌توان به افزایش در حدود ۴.۲۰۰ میلیارد ریالی درآمد‌های فروش به دلیل افزایش در حدود ۳۱۰.۰۰۰ تنی انواع محصولات داخلی و صادراتی و رشد چشمگیر نرخ‌های فروش اشاره داشت.

دنیا به کام سیمانی‌هاست!
همان گونه که در جدول بالا نیز مشاهده می‌گردد افزایش چشمگیر فروش محصولات صادراتی در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منجر به افزایش بیش از ۴۲۰ میلیارد تومانی درآمد‌ها و ثبت درآمد قابل توجه ۹۷۸ میلیارد تومانی گردیده است.

منبع: بورس نیوز

 

عناوین برگزیده