تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۲۴۸۱۵
سرویس خبر : انرژی

پیش‌بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت در ۲۰۲۴ / طلای سیاه ۹۲ دلاری می‌شود؟

‌می‌متالز - پیش‌بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت در ۲۰۲۴/ طلای سیاه ۹۲ دلاری می‌شود؟ گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ به ۹۲ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش می‌متالز، گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط حدود ۹۲ دلار در هر بشکه خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود به دلیل تقاضای قوی و عرضه محدود از کشور‌های اوپک، بازار به تدریج کاهش یابد.

این پیش بینی که در یادداشت اخیر این غول بانکی فاش شد، پیش بینی می‌کند کسری عرضه ۰.۷ میلیون بشکه در روز همراه با رشد تقاضای قوی ۱.۶ میلیون بشکه در روز در سال آینده باشد.

گلدمن ساکس ضمن اذعان به احتمال انقباض بازار، به وجود ظرفیت اضافی قابل توجهی نیز اشاره می‌کند که می‌تواند هرگونه شوک ناگهانی در بازار نفت را کاهش دهد. در این گزارش به طور مشخص اشاره شده است که سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) احتمالا نقشی کلیدی در حفظ قیمت نفت برنت در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد داشت. این استراتژی تثبیت قیمت شامل ایجاد یک حد پایین‌تر از ۸۰ دلار و یک حد بالای ۱۰۰ دلار است که توسط ظرفیت اضافی موجود کنترل می‌شود.

در تحولات مرتبط، عربستان سعودی و روسیه، اعضای اصلی گروه اوپک پلاس، تعهد خود را برای ادامه کاهش تولید داوطلبانه نفت تا پایان سال جاری تایید کردند. این تصمیم با نگرانی‌های جاری در مورد نوسانات تقاضا و رشد اقتصادی که همچنان بر بازار‌های جهانی نفت خام فشار وارد می‌کند، همسو است.

منبع: انرژی پرس

عناوین برگزیده