تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۴۸۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی تسویه شد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در اوایل دولت مردمی این صندوق ۱۰۶هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود، ولی امروز همه این مبلغ تسویه شده است.

به گزارش می‌متالز، میرهاشم موسوی در اختتامیه مسابقات نهایی المپیاد ورزشی بازنشستگان در گروه بانوان افزود: مبلغ ۱۰۶هزار میلیارد تومان بدهی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق ایجاد شده بود و هزینه مالی سالانه آن برای صندوق به حدود ۲۳ تا ۲۴هزار میلیارد تومان بالغ می‌شد، با همراهی و حمایت رئیس‌جمهوری و همکاری بین‌بخشی همه قوا کاملا تسویه شده است. او ادامه داد: در اوایل شروع به کار این دولت در تامین اجتماعی هر ماه ۲۶ تا ۲۷هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد و هر ماه برای پرداخت حقوق، ۵ تا ۶هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که ناچار از استقراض از بانک برای تامین منابع بودیم؛ اما امروز به لطف خدا با تلاش‌های این دولت، هشت ماه از سال را گذرانده‌ایم و هر ماه بین ۴۱ تا ۴۳هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری می‌پردازیم بدون اینکه ریالی کسری نقدینگی داشته باشیم.

حضور حدود ۵هزار بازنشسته المپیاد ورزشی بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حضور حدود ۵هزار بازنشسته در این المپیاد گفت: برای مشارکت و حضور بازنشستگان در المپیاد ورزشی هیچ محدودیتی وجود ندارد و انتظار داریم در دوره‌های بعدی، تعداد شرکت‌کنندگان با همکاری کانون‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی استان‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. سازمان تامین اجتماعی بیش از چهارمیلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد و باید با رویکرد حفظ سلامت و شادابی این جامعه فرهیخته که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، عمل کند. موسوی افزود: در همه کشور‌ها و جوامع، یکی از مولفه‌های مهم تاثیرگذار در ارتقای رفاه عمومی، توجه به نشاط اجتماعی به‌ویژه برای سرمایه‌های اجتماعی جامعه، یعنی سالمندان و بازنشستگان آن جامعه، است. او ادامه داد: همه مدیران و همه دستگاه‌ها باید برای ارتقا و رشد جامعه، در مسیر ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و وضعیت مطلوب برای اقشار مختلف به‌ویژه بازنشستگان تلاش کنند و در این خصوص، تامین اجتماعی ذاتا وظیفه دارد که برای بازنشستگان تحت پوشش خود هر آنچه می‌تواند در ارتقای وضعیت سلامت و رفاه و نشاط اجتماعی آنان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شهادت می‌دهم که در این دولت در تمامی جلسات مربوط به حوزه بازنشستگان که در هیات دولت و در وزارت رفاه برگزار شده، همیشه رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر رفاه، بر توسعه خدمات به بازنشسته‌ها تاکید داشته و دارند. او تاکید کرد: بهتر است هزینه‌ای که صرف درمان می‌شود، از قبل برای سلامتی هزینه کنیم و نشاط اجتماعی را افزایش بدهیم. البته برای توسعه ورزش بازنشستگان باید امکانات بیشتری فراهم شود. ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه خدمات ورزشی برای بازنشستگان نداریم. باید کانون‌های بازنشستگان و مدیران استانی ما همکاری کنند و از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستان‌ها استفاده کنیم تا همه چهار میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را درگیر ورزش و سلامتی کنیم.

موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی خدمت بی‌منت و ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان را وظیفه خود می‌داند و توسعه خدمت هم جزو اولویت‌های این سازمان است. کانون‌های بازنشستگی هم به‌عنوان نمایندگان بازنشستگان پیگیر مطالبات این قشر هستند و در سازمان تامین اجتماعی اجازه نخواهیم داد امور بازنشستگان به مشکل و بن‌بست برسد و هیچ بن‌بستی وجود ندارد. او تاکید کرد: در کنار جوایزی که به برندگان این المپیاد ورزشی اهدا می‌شود، یک سفر زیارتی مشهد مقدس هم به برگزیدگان مسابقات اختصاص می‌یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده