تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۴۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۴۹۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود فولادی‌ها را از پا درآورد

‌می‌متالز - ۲۵ درصد عرضه شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالا معامله شد.

به گزارش می‌متالز، بالغ بر ۳۰۱ هزار تن شمش فولاد ظرف هفته پایانی آبان ماه در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۱۳۴ هزار تن در بازار به ثبت رسید که در نهایت ۷۶ هزار و ۹۷۵ تن شمش فولاد از این بازار مورد معامله قرار گرفت که این رقم کمترین حجم فروش شمش فولاد از این بازار پس از روز‌های پایانی فرودین امسال بود. به این ترتیب ظرف هفته جاری تنها ۲۵ درصد عرضه شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس کالا معامله شد.

قیمت پایه شمش فولاد برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته پایانی آبان ماه نسبت به هفته قبل تغییر محسوسی نداشت و ۳۰۱ هزار تن شمش فولاد با نرخ پایه‌ای در بازه ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شد. سقف قیمت پایه شمش فولاد به کمترین میزان پس از هفته ابتدایی اردیبهشت امسال رسیده است، اما این کاهش قیمت نتوانست به رونق معاملات فولاد داخلی بینجامد.

رکود در بخش محصولات فولادی روز به روز تقویت می‌شود، نوردکاران با توجه به شرایط بازار مصرف، به کاهش تولید روی آورده‌اند و این موضوع باعث کاهش حجم خرید مواد اولیه شده است که نتیجه آن در فروکش حجم معاملات شمش فولاد مشهود است.

منبع: دنیای بورس

عناوین برگزیده