تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۲۵۱۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شرط آرامش پایدار بازار مسکن

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است، آرامش پایدار در بازار مسکن زمانی اتفاق می‌افتد که واحد‌های مسکونی خالی از سکنه وارد بازار مصرف (خرید و اجاره) شود.

به گزارش می‌متالز، پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به نقل از رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران نوشت: «اگر عرضه مسکن را از طریق تولید افزایش دهیم و بانک اطلاعاتی جامع و قوی نسبت به خانه‌های خالی داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را به حوزه اجاره یا فروش وارد کنیم، می‌توان به ادامه آرامش بازار مسکن امیدوار بود.»

در این گزارش همچنین به نقل از رئیس اتحادیه مشاوران املاک آمده است: اگر اتفاقات خاصی (بحرانی یا هیجانی) رخ ندهد، در بخش مسکن می‌توانیم به رونق در سال آینده امیدوار باشیم. در این گزارش به اثر منفی بلااستفاده گذاشتن واحد‌های مسکونی بر روند بازار مسکن اشاره شده است. آن‌طور که مسوول صنف مشاوران املاک تهران گفته، برای اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن ثابت بماند و در عین حال معاملات رونق بگیرد باید قیمت زمین، مصالح و هزینه‌های ساخت ثابت بماند. دولت باید متغیر‌های اقتصادی را تحت کنترل قرار دهد و عرضه و تقاضا را از طریق ساخت‌وساز کنترل کند. اگر این اقدام صورت گیرد مسکن از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل می‌شود و قیمت آن ثابت می‌ماند. معاملات هم رونق می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده