تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۵۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد؛

صادرات افزون بر ۵۱ میلیون دلار کالا از استان اردبیل/ ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت داریم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل از صادرات بیش از ۵۱ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: محصولات و کالا‌های صادر شده از جمله شامل شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی، سیب‌زمینی، میوه و تره‌بار و سایر تولیدات صنعتی با وزن بیش از ۱۱۱ هزار تن بوده است.

وی عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و گرجستان را از جمله مقصد‌های کالا‌های صادراتی از استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امسال در بحث پتروشیمی و محصولات مرتبط نیز تولیدات خوبی داشتیم که حتی از عراق و آذربایجان برای خرید آن‌ها ابراز تمایل کردند و مشتریانی از این کشور‌ها داریم.

مدیرکل صمت استان اردبیل اظهار کرد: همچنین امسال ۶۲ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان وارد شد که وزن تقریبی آن‌ها به حدود ۱۰ هزار تن می‌رسید و بیشتر شامل مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای خطوط تولید بوده است.

وی با اشاره به رونق صادرات با وجود همه تنگنا‌های اقتصادی و مشکلات تحریمی، یادآور شد: با وجود همه مشکلات در سال جاری ۱۲۱ فقره کارت بازرگانی برای بازرگانان این استان صادر و ۸۹ فقره کارت بازرگانی نیز تمدید شد که مقدمه صادرات و واردات و نشان‌گر فعالیت و رونق این بخش است.

ایرانی به مزیت‌های صادرات درون مرزی و برون مرزی استان اردبیل اشاره و اضافه کرد: اگرچه اعداد هنوز به رقمی قابل توجه نرسیده است، اما با وجود همه محدودیت‌هایی که برای بحث تولید و به‌ویژه صادرات داریم، آمار موجود قابل قبول و دلگرم کننده است.

وی در ادامه با اشاره به سهم نزدیک به ۳۰ درصدی صنعت از اشتغال استان، خاطرنشان کرد: اردبیل ظرفیت‌هایی به مراتب بیش از این‌ها دارد و انتظار می‌رود با راه‌اندازی زنجیره‌های تولید در استان و حمایت از واحد‌های بزرگ صنعتی سهم بخش صنعت از اشتغال افزایش یابد.

وی ادامه داد: استان مرزی اردبیل ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت دارد و می‌تواند در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم به‌عنوان دروازه اوراسیا و کشور‌های آسیای مرکزی عمل کرده و کانونی برای تولید انواع محصولات و کالا‌های مورد نیاز این بازار گسترده باشد.

مدیرکل صمت استان اردبیل همچنین گفت: امسال اتفاق خوب دیگری که در زمینه صادرات داشتیم، این بود که یکی از واحد‌های تولیدی استان به‌عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب و در آیینی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است، حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعالیت دارند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده