تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۵۳۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اعظمی تشریح کرد:

ایجاد اشتغال برای بانوان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی جویای کار/ جنوب استان کرمان بهشت معادن سنگ‌های قیمتی است

‌می‌متالز - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، به تشریح جزییات اشتغالزایی برای بانوان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی جویای کار با ایجاد ظرفیت برای افزایش تولید صنایع‌دستی در این منطقه پرداخت.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، با اشاره به اقدامات موثری که برای ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: به عنوان یک دانشگاهی اعتقاد دارم مسیر اشتغال و تربیت تکنسین و کاردانی که بلافاصله وارد بازارکار شود و به معنای واقعی کاربلد باشد به گونه‌ای که شرکت‌های مختلف فعال چه در بخش خصوصی و چه دولتی، آن‌ها را جذب کنند، سازمان فنی‌وحرفه‌ای است که مدرکی که ارائه می‌دهد در تمام دنیا قابل ترجمه و پذیرش است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است جنوب استان کرمان بهشت معادن سنگ‌های قیمتی اعم از مرمر، عقیق، گارنت و ... است که از آن‌ها می‌توان در طراحی زینت‌آلات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: البته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این حوزه بازار فروش است که در این راستا از چند ماه گذشته نشستی با معاون اقتصادی استاندار، معاون ایمیدرو وزارت صمت و مدیر کل صمت جنوب استان داشتیم که در نهایت مقرر شد یکی از سالن‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای به دستگاه‌های مربوطه برای ایجاد اشتغال در این حوزه تجهیز شده و اساتید این حوزه آموزش ببینند سپس به بانوان متقاضی فعالیت در این رشته نیز آموزش دهند.

اعظمی بیان کرد: به تازگی این کار انجام شده است و تعداد ۶۰ نفر ثبت‌نام کردند و به تعداد دستگاه‌ها افرادی در قالب دو شیفت آموزش داده شدند و یکی از شرکت‌ها نیز محصولات آن‌ها را پیش خرید کرد. از سوی دیگر برای مددجویان دستگاه‌های حمایتی جویای کار که از پشتوانه مالی محدودی برخوردار بودند نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هماهنگ کردیم تا تعدادی از این دستگاه‌ها را خریداری کرده و در اختیار مددجویانی که به دنبال فعالیت در این شغل هستند، قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: همچنین به دنبال تماسی که با مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان داشتیم، مقرر شد کمبود‌های این حوزه را جبران کرده و تعداد دستگاه‌ها را افزایش دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تعدادی از این دستگاه‌ها مربوط به پیکرتراشی و صنایع دستی جیرفت است، تاکید کرد: با توجه به اینکه جیرفت قطب تمدن شرق جهان بوده و تعداد زیادی گردشگر از خرید صنایع دستی آن استقبال می‌کنند بنابراین می‌توان با استفاده از این دستگاه‌ها نسبت به تولید صنایع دستی جهت عرضه به گردشگران استفاده کرده و از این طریق یک منبع مالی مطلوبی را برای این منطقه ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده