تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۲۵۹۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

لزوم بازنگری معاملات مصالح ساختمانی در بورس کالا

‌می‌متالز - رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، گفت: چندسالی است که تمام کالا‌ها در بورس کالا، خرید و فروش می‌شود. اما پس از دو سال، مشکلاتی در بورس کالا ایجاد شد که باعث پیچیدگی معاملات شد. بطور مثال شفافیت در قیمت، یکی از مشکلات عمده بورس کالاست که خریداران و فروشندگان را کلافه کرده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج رهبر اظهار کرد: برخی از مسولان از شفافیت قیمت به گونه دیگر می‌اندیشند و معتقدند شفافیت یعنی اینکه در صورت افزیش قیمت کالا، قیمت آن واضح و روشن باشد، در صورتی که شفافیت قیمت یعنی در هر شرایطی قیمت محصول، کنترل و مدیریت شود.

به اعتقاد وی، فروش محصولات ساختمانی از طریق بورس کالا به شدت اشتباه است؛ لذا مسکن جزء نیاز اولیه عموم است و در معاملات بورس کالا به جای کاهش قیمت همواره شاهد افزایش قیمت اقلام ساختمانی بوده ایم، چراکه بورس کالا بازار سرمایه است و افرادی که در این بازار معاملات انجام می‌دهند به دنبال سود و منفعت هستند.

رییس انبوه سازان مسکن و ساختمان، بیان کرد: متاسفانه چگونگی و ظرفیت عرضه‌ها در معاملات بورس کالا مدیریت و مهندسی نشده است؛ لذا اگر ظرفیت شرکت‌ها توسط کارشناسان، محاسبه و تخمین زده می‌شد، در نتیجه قیمت کالا‌ها در این مجموعه با افزایش روبرو نمی‌شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده