تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۲۶۰۰۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

لازمه رونق معادن سنگ خراسان جنوبی جذب سرمایه‌گذاران قدرتمند است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: لازمه رونق معادن سنگ در استان این بوده که سرمایه گذار قدرتمند در استان جذب شوند تا بتوانیم با فرآوری سنگ‌ها آن را به بازار عرضه کنیم.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر اظهار کرد: از ظرفیت‌های بسیار خوب استان خراسان جنوبی سنگ‌ها هستند.

وی تصریح کرد: از زمانی که وارد استان شده ام بر روی سنگ‌ها دغدغه‌مند هستم و با مسوولان و سرمایه گذاران رایزنی‌هایی که انجام شده به این امر تاکید شده، چون یکی از دغدغه‌های رهبری در نگاه به استان خراسان جنوبی نیز همین موضوع است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی بیش از ۱۷۰ معدن سنگ داشته که حدود ۱۰۰ معدن سنگ گرانیت است.

آریافر بیان داشت: بخشی از معادن سنگ استان بیش از ۶۰ معدن غیرفعال هستند بنابراین باید به سمت این برویم که این ظرفیت ارزشمند را احیا کنیم.

وی گفت: جای بسی تأسف بوده که سنگ خراسان جنوبی به اسم دیگر استان‌ها عرضه می‌شود، چون سرمایه گذار به تنهایی توان اینکه بتواند این سنگ را عرضه کند در سطح کشور و بین المللی وجود ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سنگ از جمله معادنی بوده که هم نبود تکنولوژی و هم هزینه تولید بالا و هزینه‌های حمل و نقل و نبود بازار مصرف مطمئن در داخل سبب شده بخش اعظمی از معادن سنگ استان راکد بماند، یادآور شد: لازمه رونق این معادن در استان این بوده که سرمایه گذار قدرتمند برای اینکه بتواند سرمایه گذاری ارزشمندی را انجام دهد وارد استان شده تا زمینه را برای عرضه سنگ استان در سطح ملی فراهم کنند.

آریافر اضافه کرد: اگر در سطح ملی بتوانیم سنگ استان را معرفی کنیم به طور قطع و یقین خواهیم توانست آن را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی بتوانیم سنگ‌های معدنی را در استان فرآوری کرده و آن را در نمایشگاه‌های سطح ملی عرضه کرده، مشتریان آن را پسندیده بنابراین امکان بازاریابی برای آن فراهم خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راهکاری که در این راستا ارائه شده این بوده که با مشورت حوزه استانداری تلاش داریم سرمایه گذار خوبی جذب کرده تا کارخانه فرآوری ایجاد و سنگ را از معادن استان جمع آوری و بعد آن را فرآوری کرده و در نمایشگاه‌ها ارائه و بعد برای صادارت آن به کشور‌های دیگر اقدام شود.

آریافر با بیان اینکه راهکار فعال کردن معادن سنگ در استان، ایجاد کارخانه فرآوری سنگ است، خاطرنشان کرد: همچنین باید شرایط ورود ماشین آلات معدنی برای معدنکاران و سرمایه گذاران بخش خصوص تسهیل تا با بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید بتوانیم امکان بهره برداری از معادن سنگ را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده