تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۲۶۰۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ بازگشایی سامانه جامع، جان بازار خودرو را گرفت

‌می‌متالز - بازار خودرو پس از یک رالی صعودی در ابتدای هفته جاری، امروز به شرایط باثبات خود بازگشت. با توجه به بازگشایی سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو و همچنین عرضه خودرو به صورت اقساطی از جانب شرکت‌های تولیدکننده خودرو، باعث غیبت مشتریان در بازار آزاد خودرو شده است، از این روی نوسان قیمت زیادی را این روز‌ها در بازار نمی‌توان شاهده بود و به تعبیری می‌توان گفت بازگشایی سامانه جامع یکپارچه خودرو بار دیگر جان بازار خودرو را گرفته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲، نوسانات قابل توجهی در بازار نبود. همان‌طور که در روز‌های گذشته نیز بیان شد، با توجه به بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو و همچنین عرضه خودرو به صورت اقساطی از جانب شرکت‌های تولیدکننده خودرو، باعث خروج مشتریان در بازار آزاد خودرو شده است، از این روی نوسان قیمت زیادی را این روز‌ها در بازار نمی‌توان شاهد بود.

روز گذشته نیز شرکت ایران خودرو خودروی هایما X۷ خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو جهت عرضه اولیه در اختیار مشتریان قرار داد، همچنین شرکت آرین پارس موتور نیز خودروی لاماری را در معرض عرضه عمومی قرار داد، اما پس از مدت‌ها امروز قرار است شرکت کرمان موتور برخی محصولات خود را در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو به صورت اقساطی به فروش برساند که احتمالا شاهد کاهش قیمت این محصولات در بازار آزاد خودرو طی روز‌های آینده خواهیم بود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نسبتا وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت اندکی است، از جمله این موارد می‌توان خودرو تارا V۱ دنده‌ای و شاهین دنده‌ای را نام برد که هر دوی آن‌ها با کاهش قیمت ۳ میلیون تومانی در بازار مواجه بوده‌اند، تارای دنده‌ای با قیمت ۶۶۸ میلیون تومان و شاهین دنده‌ای با مبلغ ۵۸۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده‌اند. اما خودروی دیگری که در بازار خودروی داخلی با اقبال چندانی مواجه نیست کوییک R اتوماتیک است که کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی را در بازار خودروی امروز تجربه کرده است، و در نهایت ۴۵۶ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است. صدرنشین کاهش قیمت در بازار خودرو‌های داخلی امروز خودروی ۲۰۷ دنده‌ای پانارومیک است که در روز‌های گذشته به شرح دلایل کاهش قیمت آن پرداخته‌ایم و این خودرو نیز ۶۴۱ میلیون تومان در بازار خودرو ارزش گذاری می‌شود.

شگفتی‌ساز بازار خودروی امروز رانا پلاس پانارومیک است که به‌رغم انتظارات در جهت کاهش قیمت، ۱۴ میلیون تومان نسبت به روزگذشته در بازار گران‌تر شده است و عدد ۵۳۰ میلیون تومان را برای خود به ثبت رسانده است. از دیگر مواردی که در بازار خودروی امروز با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند باید به دو خودروی دنا پلاس دنده‌ای توربو و سورن پلاس دوگانه سوز اشاره کرد که هر دوی این خودرو‌ها به دلیل عدم کمبود موجودی در بازار آزاد با چنین افزایش قیمتی مواجه بوده‌اند. در مورد نخست دنا پلاس دنده‌ای توربوشارژ با افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی نسبت به روز‌های گذشته با مبلغ ۷۴۲ میلیون تومان، و خودروی سورن پلاس دوگانه سوز نیز با افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی در بازار نهایتا با مبلغ ۶۱۵ میلیون تومان در بین خریداران و فروشندگان معامله شده است.

قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ بازگشایی سامانه جامع، جان بازار خودرو را گرفت

قیمت خودرو‌های مونتاژی

در بخش خودرو‌های مونتاژِی نیز در بازار امروز صرفا شاهد افزایش قیمت برخی خودرو‌ها بوده‌ایم و خبری از کاهش قیمت در این بخش از بازار نیست البته با توجه به طرح فروش اقساطی و بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو در روز‌های آتی شاهد عدم افزایش قیمت‌ها در این بخش خواهیم بود. خودروی نوبرانه ایران خودرو در بخش خودرو‌های مونتاژی یا همان هایما S۸ پرچمدار افزایش قیمت در بازار بوده است و با ۳۱ میلیون تومان افزایش قیمت، ۱۶۷۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است که در جایگاه نخست افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی قرار می‌گیرد، دیگر عضو خانواده هایما نیز در بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه بوده است و نهایتا ۱۲۹۰ میلیون تومان در بازار تعیین قیمت شده است. خودروی دیگری که در روز‌های آینده احتمالا شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود خودروی کی ام سی j۷ است که امروز در بازار آزاد خودرو با افزایش قیمت تقریبا ۱۱ میلیون تومانی مواجه بود و قیمت ۱۴۴۰ میلیون تومان را به نام خود ثبت کرد. اما نکته جالب توجه در بازار خودرو‌های مونتاژی امروز افزایش قیمت خودروی دیگنیتی پرستیژ است که در حال حاضر توسط شرکت بهمن موتور در حال عرضه است و این خودرو با چنین شرایطی در نحوه عرضه در بازار با افزایش قیمت ۲۱ میلیون تومانی در بین مشتریان ۲۱۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود که در نوع خود جالب توجه است.

قیمت خودرو امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ بازگشایی سامانه جامع، جان بازار خودرو را گرفت

پیش بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

با توجه به افزایش قیمت تعرفه قطعات منفصله خودروسازان مونتاژی و از طرفی آزادسازی تدریجی قیمت محصولات خودروسازان دولتی در صورت ثبات نرخ ارز در خوشبینانه‌ترین حالت شاهد شیب ملایم افزایش قیمت خودرو در مبدا کارخانه و به تبع آن در بازار خواهیم بود، اما بازنگری در فرایند قیمت گذاری خودرو‌ها در مبدا کارخانه و عرضه گسترده خودرو‌های وارداتی تنها فرصت برای نظام‌مند کردن قیمت خودرو‌ها در بازار است. از سوی دیگر طبعا تصمیمات خلق الساعه مسوولین می‌تواند باعث بروز آشفتگی و عدم پیش‌بینی دقیق و درست از وضعیت بازار خودرو در کشورمان بشود.

نکته پایانی که اهمیت به سزایی در بازار خودرو دارد و هنوز هیچ یک از مسوولین نسبت به این خبر واکنش نشان نداده است، خبر توقف تولید ۱۵ مدل از محصولات داخلی است که هر چند برخی از آن خودرو‌ها چند سالی می‌شود که از خطوط تولید خودروسازان خارج شده‌اند، اما برخی از این خودرو‌ها به تازگی توقف تولید خورده است و به دلیل اتصال زنجیروار قیمت خودرو در بازار در صورت عرضه مجدد این خودرو‌ها می‌توان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار کشورمان بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده