تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۶۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگی نژاد:

افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق‌ها در سال آینده قابل دفاع نیست

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس گفت: اگرچه افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق‌ها در سال آینده با توجه به تورم موجود کم است، اما افزایش حقوق‌ها بیش از این اندازه به شرط تامین منابع جدید ازسوی دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، هادی بیگی نژاد با اشاره افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق‌ها توسط دولت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: اگرچه گفته شده افزایش حقوق‌ها تورم‌زا است، اما این افزایش به خودی خود تورم‌زا نخواهد بود چراکه دولت حقوق‌ها را به میزانی که در توان دارد افزایش می‌دهد و اگر بخواهد بیش از این باشد باید اقدام به چاپ پول کند در حالی که چاپ پول بدون پشتیوانه تورم به دنبال دارد، بنابراین آنچه تورم‌زا است چاپ پول صرفا با هدف پرداخت حقوق است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توان خود را برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده صرفا ۱۸ درصد اعلام کرده است، افزود: با این وجود اگر مجلس متوجه منابع مالی جدیدی برای بالا بردن این درصد شود به طور حتم از این طریق در کمیسیون تلفیق جبران خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگرچه ما نیز معتقدیم افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق‌ها با توجه به تورم موجود کم است، اما افزایش حقوق‌ها بیش از این اندازه به شرط لحاظ منابع جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: ممکن است دولت بگوید؛ اکنون منابع جدیدی ندارد، اما ۲ الی ۳ سال دیگر برای افزایش حقوق‌ها چه خواهد کرد؟ و چگونه منابع لازم برای این مهم را تامین می‌کند؟، بنابراین باید منابع بالقوه را بالفعل کنند، بطور مثال پتروشیمی شهید سلیمانی و پالایشگاه مهر خلیج فارس که می‌توانند منابع مالی جدید برای آن‌ها طی سال‌های آینده باشند، اما دولت به آن‌ها بی‌توجهی کرده و در زمینه تکمیل‌شان کوتاهی می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده