تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۲۶۴۸۷
در راستای پیگیری مصوبات جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان گیلان مطرح شد؛

ظرفیت‌های خوب گیلان در حوزه صنعت ریلی/ دولت سیزدهم حمایت ویژه‌ای از بخش تولید دارد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت که در راستای پیگیری مصوبات جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان گیلان به این استان سفر کرد، با اشاره به ظرفیت‌های خوب گیلان در حوزه صنعت ریلی، گفت: دولت سیزدهم حامی ویژه تولید است.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در راستای پیگیری مصوبات جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان گیلان (مهرماه امسال)، روز چهارشنبه به این استان سفر کرد، در بازدید از شرکت واگن سازی و قطعات ریلی و جاده‌ای در شهرک صنعتی جمال آباد لوشان (استان گیلان) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه صنایع تولید قطعات ریلی و واگن سازی شرایط مثبت و امیدوارکننده‌ای داریم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع کوچک و بزرگ افزود: ایجاد اشتغال راهبرد مهم و جدی دولت سیزدهم است و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت‌های خوب گیلان در حوزه صنعت واگن سازی، بیان کرد: با راه اندازی فاز اول مجموعه واگن سازی و قطعات ریلی و جاده‌ای در جنوب گیلان برای ۸۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین - آستارا و اهمیت این پروژه در بخش‌های مختلف اضافه کرد: تأمین قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز پروژه ریلی در گیلان ضرورت دارد.

مقیمی با اشاره به شروع به کار فاز دوم قطعه سازی و واگن سازی در لوشان افزود: با راه اندازی فاز دوم این مجموعه برای ۴۰ نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید و اشتغال اضافه کرد: گیلان ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال و تولید دارد.

«فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی جمال آباد لوشان واحد صنعتی استیل پیشتاز، تولید کننده قطعات ریلی با اشتغال ۸۵ نفر در فاز اولیه بازدید کرد.

فاز توسعه این شرکت دانش‌بنیان جهت تولید واگن با اشتغال ۴۰ نفر نیز در حال ساخت است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده