تاریخ: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۲۶۵۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

از سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌ سنگ استان حمایت می‌کنیم

‌می‌متالز - استاندار کرمان با اشاره به اینکه معادن زغال سنگ استان کرمان باید فعال شود، گفت: از سرمایه‌گذاری در معادن زغال سنگ استان کرمان حمایت می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار صبح امروز در شوراى معادن استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با بیان اینکه مشکل اصلی ما در معادن زغال سنگ استان سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: پیگیر هستیم سرمایه‌گذار خارجی برای این موضوع جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت میدکو ماهانه یک کشتی زغال سنگ برای تامین نیاز خود از خارج از کشور می‌آورد، گفت: این در حالی است که ما در استان کرمان زغال سنگ داریم و با این شرکت صحبت‌هایی شده که خودشان در این معادن سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد نمی‌تواند در حوزه زغال سنگ کاری کند و تخصصی در این زمینه ندارد، افزود: معادن زغال سنگ استان کرمان باید فعال شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات زغال سنگ نیز صرفه اقتصادی دارد، بیان کرد: فعال شدن معادن زغال سنگ هم زمینه صادرات آن را فراهم می‌کند و هم می‌تواند مواد اولیه سایر شرکت‌های استان را در بحث زغال سنگ تامین کند.

فداکار با بیان اینکه فعال کردن معادن زغال سنگ از طرف دیگر به اشتغال‌زایی در منطقه نیز کمک می‌کند و حتماً باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: از سرمایه‌گذاری در معادن زغال سنگ استان کرمان حمایت می‌کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسهف اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است که ۱.۵ درصد از سود خالص شرکت‌های معدنی به حوزه حمایت از زیرساخت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در استان مربوطه اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت معادن استان کرمان به توجه به میزان برداشتی که از آن‌ها می‌شود در حداقل میزان ممکن است، گفت: شورای معادن استان گزارشی از آخرین وضعیت معادن زغال سنگ کرمان ارائه کند که شرایط این معادن چگونه است تا مشکلات این معادن مطرح و پیگیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ذخایر سنگین زغال در استان کرمان داریم، اما شرکت‌های فولادی ما به دلیل نبود زغال زیر ظرفیت خود کار می‌کنند که اصلاً قابل قبول نیست، گفت: هزاران نفر جوان داریم که در محدوده معادن زغال سنگ زندگی می‌کنند و امروز بیکار هستند که اگر این معادن فعال شوند قطعاً اشتغال منطقه هم تامین می‌شود.

وی بیان کرد: برای احیای وضعیت تولید و استخراج زغال سنگ در استان کرمان درخواست داریم که شورای معادن استان یکی از دستور کار‌های جلسه بعدی را به این موضوع اختصاص دهد.

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: ۴۱۸ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن استان کرمان در شش ماهه اول امسال وصول شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده