تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۳۲۶۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدت و تجارت مطرح کرد؛

یکی از زیرساخت‌های اصلی در تجارت، ابزار صندوق صادرات ایران است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدت و تجارت در پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران، این صندوق را یکی از زیرساخت‌های اصلی در تجارت برشمرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی در تجارت، همین ابزار صندوق صادرات ایران است.

وی افزود: برای اینکه به هدف صنعت دانش‌بنیان صادرات محور برسیم، باید اقدام اساسی دیگری را در دستور کار قرار دهیم و آن اینکه شرکت‌های بزرگ را به شرکت‌های کوچک مرتبط کنیم، زیرا شرکت‌های بزرگ سرمایه پشتیبانی لازم را دارند و می‌توانند از دانش‌بنیان‌ها حمایت کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران باید با کشور‌های هدف ارتباط بگیرد، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان توسعه تجارت، باید بتوانیم با کشو‌های هدف روابطی را برقرار کنیم که هم در زمینه تعرفه‌ها برای بازرگانان، تجار و صنعتگران شرایط بهتر را فراهم کنیم و هم با توجه به محدودیت‌ها و شرایط سخت کنونی، برای توسعه و تجارت راه حلی در نظر بگیریم.

علی‌آبادی همچنین گفت: از جمله مشکلات صندوق ضمانت صادرات ایران، کم بودن سرمایه آن از گذشته تا امروز است که اگر بخواهیم پروژه‌ای راه‌اندازی کنیم توان و قابلیت پشتیبانی بیشتری نیاز است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات نیز رونمایی شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده