تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۲۷۳۲۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
طاهری تشریح کرد

نسخه مجلس برای جلوگیری از سوداگری زمین در شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره راهکار مجلس برای جلوگیری از سوداگری در حوزه زمین شهرک‌های صنعتی، گفت: در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین‌ها پیش‌بینی شده و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسد، خلع ید می‌شوند و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره سوداگری زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: وضعیت شهرک‌های صنعتی به سه دسته تقسیم می‌شود؛ در برخی از کلانشهر‌ها با کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و فقط زمین‌های موجود خرید و فروش می‌شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین گروه مربوط به شهرک‌های صنعتی موجود در مراکز استان‌ها است که قیمت زمین در این شهرک‌ها گرانتر بوده و به صورت مناقصه واگذار می‌شود و در واقع سوداگری و دلالی در این بخش صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برخی افراد این زمین‌ها را دریافت و احتکار می‌کنند یا سوله می‌سازنند و اجاره می‌دهند و با هدف افزایش قیمت بدون استفاده آن‌ها را نگه می‌دارند.

وی اضافه کرد: سومین گروه مربوط به شهرک‌های صنعتی است که در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها نیستند، در این شهرک‌ها با مشکل زمین و سوداگری‌های مربوط به آن روبه‌رو نیستیم و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند در این شهرک‌ها سرمایه‌گذاری کنند و قیمت زمین نیز براساس فرمول‌های مشخص تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره راهکار رفع مشکلات زمین در شهرک‌های صنعتی موجود در مراکز استان‌ها، نصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین‌ها پیش‌بینی شده و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسد، خلع ید می‌شوند و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده