تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۲۷۵۵۱

۵۰ درصد ناوگان اتوبوس در مسافت‌های بلند فعال هستند

‌می‌متالز - معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌:ه ۵۰ درصد ناوگان اتوبوس کشور در مسافت‌های بلند سرویس‌دهی می‌کنند، گفت: امسال جابجایی مسافر ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص تعداد ناوگان فعال اتوبوس کشور و تمهیدات سازمان راهداری برای پاسخگویی به تقاضا در ایام نوروز امسال اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس در کشور دارای کارت هوشمند هستند که میانگین سن این ناوگان ۱۴.۶۳ سال است.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از این اتوبوس‌ها با توجه به سن و شرایطی که دارند در مسافت‌های بلند سرویس‌دهی دارند.

وی با بیان این‌که بیشتر ناوگان اتوبوس کشور در مسافت‌های کوتاه و درون‌استانی سرویس‌دهی می‌کنند، ادامه داد: تا ۱۵ آذرماه امسال ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری ۱۰۶ میلیون و ۶۳۳ هزار مسافر جابجا شده‌اند که از این میزان سهم اتوبوس‌ها با ۵۹ میلیون و ۹۷۷ هزار حدود ۶۰ رصد بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بقیه جابجایی‌ها توسط مینی‌بوس و سواری با پلاک عمومی انجام شده است، اضافه کرد: در مجموع رشد جابجایی مسافر از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.

شهرکی ثانوی در خصوص برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به مردم در ایام نوروز سال آینده، گفت: واقعیت این است که تقاضا برای استفاده از ناوگان اتوبوس زیاد است و شامل سرویس ایاب و ذهاب، تور‌های گردشگری، اردو‌های دانش‌آموزی، راهیان نور و... می‌شود. بر این اساس باید فرآیند‌های مربوط به تولید داخلی و واردات را تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: باید با حمایت‌های مالی از سرمایه‌گذاران شرایط را برای حضور آن‌ها در بخش حمل‌ونقل مسافری اتوبوس فراهم کنیم.

وی همچنین با اعلام این‌که ۴۲۷ هزار و ۷۷۴ دستگاه کامیون در کشور داریم که میانگین سن آن‌ها حدود ۱۹ سال است، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۰ هزار و ۲۳۲ دستگاه کامیون وارد کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده